خانه مقالات طبقه‌بندی مشتریان در بازارهای سرمایه و انواع دسترسی آن‌ها به بازار
طبقه‌بندی مشتریان در بازارهای سرمایه و انواع دسترسی آن‌ها به بازار

طبقه‌بندی مشتریان در بازارهای سرمایه و انواع دسترسی آن‌ها به بازار


طبقه‌بندی مشتریان در بازارهای سرمایه و انواع دسترسی آن‌ها به بازار
بخش سوم: طبقه‌بندی مشتریان

مشتریان در بازارهای سرمایه بعد از دریافت کد معاملاتی از شرکت کارگزاری، می‌توانند سفارش‌های خود را به روش‌های مختلفی به سیستم معاملات بورس ارسال کنند که شامل ارسال سفارش به‌صورت سنتی (از طریق تلفن یا حضوری)، معاملات برخط، دسترسی مستقیم به بازار و دسترسی حمایت‌شده به بازار است. در بخش اول و دوم این نوشتار که در شماره‌های قبلی ماهنامه بورس به چاپ رسید، درباره انواع دسترسی مشتریان به بازار به تفصیل بحث شد و خوانندگان عزیز می‌توانند برای اطلاع از جزئیات انواع دسترسی مشتریان به بازار، به شماره‌های قبلی ماهنامه بورس مراجعه کنند.
مشتریان با توجه به تجربه و دانش خود در زمینه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که می‌توان به مشتریان خرد و حرفه‌ای اشاره کرد که شرایط هر یک از این مشتریان در بازارهای سرمایه اتحادیه اروپا و بورس استانبول در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفته است.

برای مطالعه متن کامل به ماهنامه بورس ویژه دی‌ماه ۱۳۹۹ شماره ۱۸۶ مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *