خانه روی خط خبر داخلی نحوه ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات هویتی مشتریان حقیقی در زیرساخت سامانه BackOffice شرکت‌های کارگزاری
نحوه ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات هویتی مشتریان حقیقی در زیرساخت سامانه BackOffice شرکت‌های کارگزاری

نحوه ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات هویتی مشتریان حقیقی در زیرساخت سامانه BackOffice شرکت‌های کارگزاری


رئیس اداره بازرسی کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد

نحوه ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات هویتی مشتریان حقیقی
در زیرساخت سامانه BackOffice شرکت‌های کارگزاری

۲۵ تیرماه

رئیس اداره بازرسی کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار، مصوبه هیئت مدیره سازمان در خصوص نحوه ثبت و به‌روزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان حقیقی در زیرساخت سامانه BackOffice شرکت‌های کارگزاری را ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، در ابلاغیه رئیس اداره بازرسی کارگزاران بورس آمده است؛ بر اساس نامه شماره ۱۲۲/۱۷۲۵۸۳ تاریخ ۹ فروردین ۱۴۰۴ کمیته پایش ریسک بازار متضمن نامه شماره ۱۲۱/۲۸۷۵۶۵ تاریخ ۱۱ دی ۱۴۰۳ اداره بازرسی کارگزاران و همچنین مفاد صورتجلسه اول بهمن ۱۴۰۳(موضوع نامه شماره ۱۲۲/۱۶۹۴۸۹ تاریخ ۲۱ بهمن ۱۴۰۳) درباره مخاطرات مربوط به تغییرات اطلاعات مشتریان در زیرساخت سامانه BackOffice شرکت‌های کارگزاری مقرر شد، اطلاعات هویتی و شماره تماس مشتریان در زیرساخت BackOffice شرکت‌های کارگزاری با زمان‌بندی تعیین‌شده به شرح بندهای زیر صرفاً از اطلاعات مندرج در سامانه سجام به‌صورت برخط و بدون واسطه، دریافت و به‌روزرسانی شود و امکان هرگونه ویرایش یا دخل و تصرف در اطلاعات مشتریان در زیرساخت BackOffice از شرکت‌های کارگزاری سلب شود.
در بخش دیگری از ابلاغیه تأکید شده است؛ تخلف از مفاد این مقرره، حسب مورد مشمول تنبیهات انضباطی مقرر در دستورالعمل احکام عمومی تنبیهات انضباطی بازار سرمایه مصوب ۱۷ اسفند ۱۴۰۳، هیئت مدیره سازمان است.
سیدی در خصوص نحوه زمان‌بندی اجرای مصوبه مذکور توضیح داد؛ اطلاعات هویتی و تلفن همراه مشتریان جدید شرکت‌های کارگزاری در زیرساخت BackOffice شرکت‌های کارگزاری صرفاً از اطلاعات مندرج در سامانه سجام به‌صورت برخط و بدون واسطه دریافت و به‌روزرسانی می‌شود و امکان هرگونه ویرایش یا دخل و تصرف در اطلاعات مشتریان در زیرساخت BackOffice از شرکت‌های کارگزاری سلب شد.
وی در خصوص نحوه به‌روزرسانی اطلاعات هویتی و شماره تلفن همراه مربوط به مشتریان حقیقی فعال کنونی شرکت‌های کارگزاری که سجامی هستند، تأکید کرده است؛ شرکت‌های کارگزاری موظف‌اند حداکثر ظرف ۳ ماه نسبت به‌روزرسانی اطلاعات مذکور در زیرساخت BackOffice خود بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در سامانه سجام اقدام کنند.
ایشان در پایان اضافه کرده است؛ پس از گذشت ۳ ماه از زمان ابلاغ مصوبه، ارائه خدمات توسط شرکت‌های کارگزاری (به‌استثنای فروش اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس ایران برای مشتریان بدهکار و بستن موقعیت‌های بازار مشتریان در معاملات ابزارهای مشتقه در بورس‌ها) به مشتریان حقیقی، منوط به به‌روزرسانی اطلاعات هویتی و تلفن همراه آنها بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه سجام در زیرساخت شرکت‌های کارگزاری است.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *