نظام روابط سرمایهگذاران در هلدینگها و گروه شرکتها
روابط سرمایهگذاران، وظیفه هماهنگسازی امور مالی، ارتباطات، بازاریابی و رعایت قوانین بازار سرمایه را به منظور فراهم ساختن امکان ارتباط مؤثر بین شرکت، متخصصان مالی و سایر بخشها بر عهده دارد. از نظر فعالان بازار سرمایه، روابط سرمایهگذاران از یک سو به دلیل ارائه اطلاعات کامل از وضعیت درونی شرکت و از سوی دیگر ارائه اطلاعات در خصوص فضای کسبوکار آن شرکت به عنوان ابزاری برای کاهش سطح ریسک سیستماتیک سرمایهگذاری مالی محسوب میشود. در حال حاضر روابط سرمایهگذاران از ابزاری که در مورد ارزش شرکت اطلاعرسانی میکند به منبعی برای خلق و افزایش ارزش شرکت تبدیل شده است. با توجه به توسعه و گسترش بازار سرمایه، شرکتهای پذیرفتهشده در بورس و فرابورس باید دارای برنامهای مشخص، مؤثر و پیوسته در زمینه روابط با سرمایهگذاران باشند.
در این مقاله نظام روابط سرمایهگذاران، ابعاد و اهداف آن در هلدینگها معرفی و در پایان برنامهای برای پیادهسازی آن ارائه میشود.
برای مطالعه متن کامل این مقاله به ماهنامه بورس ویژه دی و بهمن ۱۳۹۸ شماره ۱۷۵-۱۷۴ مراجعه نمایید.