برقراری ارتباطات پویا طبق مدلهای رفتاری – قسمت دوم
در قسمت قبلی به معرفی چهار مدل مختلف رفتاری، در حوزههای مالی و اقتصادی پرداختیم و گفته شد که آشنایی با این مدلها و دستیابی به شناخت رفتاری انسانها در حوزههای گوناگون، به پیشبینی رفتارهای انسانی در بازارهای مالی و اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد.
اگرچه در جهان، رفتارهای تکبعدی وجود ندارد و در اکثر انسانها، ترکیبی از رفتارها ظهور میکند اما در این مقاله بهصورت اغراق گونهای فرض را بر این خواهیم گذاشت که رفتار هر شخصی میتواند تنها دریکی از این مدلها قرار گیرد. در بخش دوم این مقاله به معرفی گونههای مختلف رفتاری با جزئیات بیشتری میپردازیم که در ادامه میخوانید.
برای مطالعه متن کامل به ماهنامه بورس ویژه اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ شماره ۱۷۸ مراجعه نمایید.