خانه روی خط خبر داخلی تجربیات سال ۱۳۹۹ باعث شد سعی در بهبود زیرساخت‌ها داشته باشیم
تجربیات سال ۱۳۹۹ باعث شد سعی در بهبود زیرساخت‌ها داشته باشیم

تجربیات سال ۱۳۹۹ باعث شد سعی در بهبود زیرساخت‌ها داشته باشیم


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اعلام کرد

تجربیات سال ۱۳۹۹ باعث شد سعی در بهبود زیرساخت‌ها داشته باشیم

۱۸ خردادماه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مجید عشقی با بیان اینکه در گذشته سهامداران فرآیندهای طولانی را طی می‌کردند و زیرساخت‌ها توسعه چندانی نداشتند؛ بیان کرد: با تجربیات سال ۱۳۹۹ سعی در بهبود زیرساخت‌ها و سامانه‌های معاملات و پس از معاملات داشته‌ایم.
وی افزود: مراقبت از نحوه سرمایه‌گذاری و ابزارهای مختلف برای ثبات سرمایه یکی از اولویت‌های سازمان بورس و اوراق بهادار است و استراتژی‌های فعلی به‌هیچ‌وجه قابل‌مقایسه با گذشته نیست.

بورس به حمایت نیاز ندارد / بازارگردان‌ها اجازه پنیک و شکست به بازار نخواهند داد
عشقی بیان کرد: همه تلاش ما این است که بازار ثانویه نیز رونق خوبی داشته باشد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: انحراف‌هایی در بحث بازارگردانی ایجاد شده بود که موردانتظار نبود. صندوق‌ها و بازارگردان‌ها با توجه به دستورالعملی که دارند اجازه پنیک بازار را نخواهند داد. بازار به هیچ حمایتی نیاز ندارد و اگر دخالت بیجا در آن اتفاق نیفتد، مسیر خودش را طی خواهد کرد.
اکنون سیاست‌گذاران با تأمل بیشتری در مورد صنایع تصمیم می‌گیرند
عشقی افزود: اتفاق‌های گذشته برای سیاست‌گذاران تجربه‌هایی به همراه داشت و اکنون تصمیماتی که در خصوص صنایع مختلف وضع می‌شود با تأمل بیشتری اخذ خواهد شد. به گفته وی، خوشبختانه در مجلس شورای اسلامی تصمیمات با استفاده از نظرهای کارشناسی، مورد بررسی قرار می‌گیرد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: در سال جاری بر هدایت صحیح نقدینگی متمرکز هستیم. اگر در سال ۱۳۹۹ حتی معادل یک‌سوم از نقدینگی موجود به‌درستی به سمت تولید هدایت می‌شد، درآمد و سودآوری شرکت‌ها با افزایش چشمگیری روبه‌رو می‌شد، اما متأسفانه هدایت به‌خوبی انجام نشد، ازاین‌رو از تجربیات گذشته در جهت هدایت منابع به طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها استفاده خواهد شد.

بورس از نظر بنیادی هیچ مشکلی ندارد / کاهش نرخ دلار روی فروش شرکت‌ها اثری نخواهد داشت
ایشان بیان کرد: بازار از نظر بنیادی هیچ مشکلی ندارد و مسیر خود را طی خواهد کرد. این روزها، آمار تولید و فروش یک‌ماهه و دوماهه شرکت‌ها با اعداد و ارقام بورس کالا، مطلوب است.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع سهامداران ادامه داد: حتی اگر کاهش نرخ دلار را داشته باشیم، روی فروش شرکت‌ها اثر نخواهد داشت، امیدواریم سودآوری شرکت‌ها مناسب باشد. همه تلاشمان را برای تشکیل و افزایش سرمایه شرکت‌ها به کار خواهیم گرفت.

هیچ مانعی برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد / دغدغه ما در حوزه خودرو جلوگیری از زیان تولیدکننده و سهامدار است
عشقی خاطرنشان کرد: عرضه خودرو در بورس کالا به شرکت‌ها بستگی دارد. هیچ مانعی برای عرضه شرکت‌ها وجود ندارد. متأسفانه میزان عرضه آنها تحت تأثیر تصمیمات سابق قرار گرفته است. دغدغه ما در حوزه خودرو ضرر نکردن تولیدکنندگان و رعایت صرفه و صلاح سهامداران بوده و است. وی تأکید کرد: این صنایع نباید با تصمیمات غیرکارشناسی زمین بخورد. از هیئت مدیره این شرکت‌ها و مراجع بالاتر می‌خواهیم که این صنایع را در طولانی‌مدت سرپا نگه دارند.
علی‌رغم عدم‌ همکاری‌ها سعی در حل چالش‌های نمادهای متوقف داریم / در یک ماه گذشته در هیئت مدیره در خصوص نماد بانک آینده بحث‌های جدی داشته‌ایم
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع بازدیدکنندگان نمایشگاه صنعت مالی بیان کرد: متأسفانه برخی از نمادها برای مدت طولانی بسته مانده‌اند و بستن نماد راه‌حل صحیحی نیست. علی‌رغم عدم همکاری‌ها، سعی در حل چالش‌های آنها داریم چراکه سهامداران خرد نسبت به این موضوع دغدغه‌مند هستند.
به گفته عشقی؛ از یک ماه گذشته بحث‌های جدی در هیئت مدیره سازمان بورس در خصوص نماد معاملاتی بانک آینده داشته‌ایم. علت بسته بودن این نماد مواردی بوده که افشا شده است. سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به بسته ماندن نمادها بی‌توجه نیست و حل معضلات شرکت‌ها و بازگشایی تمامی نمادهای بسته در دستور کار قرار دارد.
وی اعلام کرد: امید می‌رود که با تمرکز بر حل چالش شرکت‌ها دیگر هیچ نمادی برای بازه زمانی بلند‌مدت بسته نماند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *