خانه روی خط خبر داخلی بورس تهران و رونمایی از قراردادهای آتی تک‌سهم
بورس تهران و رونمایی از قراردادهای آتی تک‌سهم

بورس تهران و رونمایی از قراردادهای آتی تک‌سهم


۱۷ خردادماه

قرارداد آتی تک‌سهم، جدیدترین ابزار در جهت کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بورس و متنوع‌سازی پرتفوی سهامداران است.
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، قرارداد آتی سهام با حضور مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، محمود گودرزی مدیرعامل شرکت بورس تهران و جمعی از مدیران در غرفه شرکت بورس تهران در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی، رونمایی شد.

آتی تک‌سهم به ثبات و پیش‌بینی‌پذیرتر شدن بورس کمک می‌کند
مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آیین رونمایی قرارداد آتی سهام، اظهار کرد: قرارداد آتی سهام یکی از ابزارهای مورد نیاز برای دوطرفه شدن بازار بوده است. آزمون‌وخطا و تست‌های لازم در خصوص این نماد به‌خوبی موردبررسی قرار گرفته است. این ابزار در سه نماد فعال بوده و تا پایان سال در نمادهای دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود.
وی اضافه کرد: این ابزار، پرریسک محسوب می‌شود. در کنار سایر ابزارها، نیازمند ابزارهای مالی پرریسک برای معامله‌گران حرفه‌ای و صندوق‌ها بوده‌ایم. این ابزار قابل‌استفاده عموم افراد نیست و شرکت بورس تهران و مشاوره سرمایه‌گذاری باید این اهم را تبیین کنند؛ چراکه در استفاده از این ابزار باید دانش کافی وجود داشته باشد.
ایشان تصریح کرد: این ابزار می‌تواند در کنار اختیارهای معامله، استراتژی‌های جذابی را برای معامله‌گران تهیه کند و پیش‌بینی‌پذیر بودن بازار را تسهیل می‌کند. عشقی اظهار کرد: در حوزه صندوق سرمایه‌گذاری پیشرفت خوبی داشته‌ایم و توانستیم تنوع بسیاری را در این حوزه به وجود بیاوریم. البته جای صندوق سرمایه‌گذاری پوشش ریسک خالی بوده که این صندوق نیز تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود و همکاری‌های لازم برای فراهم کردن مقدمات و راه‌اندازی آن انجام خواهد شد.

متنوع‌سازی سبد سهامداران با قرارداد آتی تک سهم
مهدی زمانی سبزی معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران نیز در این رونمایی گفت: این قرارداد جهت متنوع‌سازی سبد پرتفوی بورس سهامداران و فعالان بازار کاربرد دارد. وی افزود: این قرارداد در حال حاضر در نمادهای شستا، شتران، اوراق گام صادرات فعال است.

رونمایی از سایت جدید شرکت بورس تهران
در این مراسم همچنین محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس تهران از رونمایی سایت جدید این شرکت خبر داد و افزود: هدف این سایت تعاملی بودن است، این سایت جزئیات متفاوتی از اطلاعات نماد را نمایش می‌دهد، البته پایلوت بوده و بعد از اخذ واکنش فعالان، نهایی خواهد شد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *