خانه آرشیو انتشار شماره ۱۷۵ – ۱۷۴ «ماهنامه بورس»
انتشار شماره ۱۷۵ – ۱۷۴ «ماهنامه بورس»
0

انتشار شماره ۱۷۵ – ۱۷۴ «ماهنامه بورس»


انتشار «ماهنامه بورس» با موضوع اقتصاد در عصر کرونا

شماره ۱۷۴ و ۱۷۵ «ماهنامه بورس» با موضوع «اقتصاد در عصر کرونا» ویژه دی و بهمن ۱۳۹۸ منتشر شد.

دکتر مهران محمدی، سردبیر «ماهنامه بورس»، ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیت موضوع تأثیرات اقتصادی انتشار ویروس کرونا در دنیا و توجه بسیاری از فعالان و صاحبان صنایع به این موضوع، در این شماره از ماهنامه بورس، علاوه بر سرمقاله، در پرونده ویژه به این موضوع و اثرات آن به‌خصوص در بازار سرمایه پرداخته شده است.

وی گفت: در این بخش که با عنوان «اقتصاد در عصر کرونا» مشخص شده است، مقالات علمی، پژوهشی و مروری و همچنین گزارش‌های تحقیقی، منتشر شده است که ازجمله می‌توان به مقالات «ایکرونامی؛ پایان عصر تجربه‌گرایی، آغاز عصر پیش‌کنش‌گرایی» به قلم دکتر امیر حامد رضایی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران، «تأملی بر پیامدهای پولی و مالی بسته‌های حمایتی مقابله با آسیب‌های اقتصادی کرونا» به قلم یونس سلمانی و «اثر ویروس کرونا بر بازارهای جهانی» به قلم مهدی صالحی اشاره کرد.

وی افزود: گزارش «کرونا و اقتصاد جهانی» تهیه‌شده توسط شرکت «سرمایه‌گذاری سامان مجد» و دو مقاله «تدابیر سیاستی بازارهای سرمایه در مقابل کرونا» و «چرا ثروتمندان از پاندمی‌ها می‌ترسند؟» برگردان‌ و ترجمه شده توسط امیر یوسفیان پور و الهه سادات صفوی از همکاران واحد بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران نیز در این بخش برای علاقه‌مندان به چاپ رسیده است.

سردبیر «ماهنامه بورس» در خصوص مطالب دیگر این نشریه گفت: در بخش «رودررو» نیز گفتگوی اختصاصی با مدیرعامل «شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر» که سهام آن به‌تازگی در بورس اوراق بهادار تهران پذیرش‌شده، منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مروری که بر اخبار شرکت بورس اوراق بهادار تهران شده است، در بخش اخبار بین‌الملل نیز خلاصه‌ای از مهم‌ترین رویدادهای بورس‌های بین‌المللی طی ژانویه ۲۰۲۰ میلادی منتشر شده است.

وی در خصوص گزارش‌های آماری مربوط به عملکرد بورس اوراق بهادار تهران نیز گفت: در بخش «خلاصه عملکرد بورس»، مطالب مربوطه همچون «آمار معاملات بورس تهران در دی و بهمن‌ماه ۱۳۹۸» تهیه‌شده توسط کارشناسان واحد بازار بورس اوراق بهادار تهران و «عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری» تهیه‌شده توسط شرکت مشاوره و پردازش اطلاعات مالی پارت و گزارش «چشم‌انداز سود ناشران بورسی» که توسط دو شرکت «پردازش اطلاعات مالی مبنا» و شرکت «مشاور سرمایه‌گذاری پرتو آفتاب کیان» منتشر می‌شود قابل‌مشاهده است.

وی افزود: علاقه‌مندان به مطالعه مقالات علمی و آموزشی نیز می‌توانند در این بخش « مقالات علمی و پژوهشی»، مطالبی با محور «معرفی سبد سهام یکپارچه در بازار سرمایه»، «نظام روابط سرمایه‌گذاران در هلدینگ‌ها و گروه شرکت‌ها»، «برنامه‌های آموزشی ترکیه در حوزه بازار سرمایه» و « تأثیر شاخص‌های کیفی سود بر بازده اضافی سهام» مطالعه کنند ضمن اینکه در بخش «الفبای بورس» نیز همانند گذشته به موضوعات آموزشی، معرفی کتاب و مشاهیر حوزه مالی و سرمایه‌گذاری پرداخته شده است و در بخش «بورسینما» نیز یکی از فیلم‌های مرتبط با بازارهای مالی و سرمایه معرفی شده است.

وی در پایان از انتشار سلسله مطالب مربوط به معرفی تاریخچه بازار سرمایه ایران که ازاین‌پس در بخش «الفبای بورس» منتشر خواهد شد خبر داد. گفتنی است، «ماهنامه بورس» با بیش از ۲۲ سال سابقه انتشار به‌عنوان نخستین رسانه تخصصی بازار سرمایه کشور، با صاحب‌امتیازی «بورس اوراق بهادار تهران» به‌طور ویژه به بازتاب تازه‌ترین اخبار، رویدادها و فعالیت‌های بورس تهران در عرصه‌های داخلی و جهانی می‌پردازد.

 مخاطبان محترم می‌توانند برای ارائه هرگونه اظهارنظر با تحریریه ماهنامه با شماره تلفن ۲۶۷۴۱۱۵۱ داخلی ۵۴۶ و ۵۴۷ یا آدرس ایمیل mahnamehbourse@gmail.com ارتباط داشته باشند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *