خانه آرشیو انتشار شماره ۱۸۵ «ماهنامه بورس»
انتشار شماره ۱۸۵ «ماهنامه بورس»
0

انتشار شماره ۱۸۵ «ماهنامه بورس»


«ابقای مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران»، عنوان شماره جدید «ماهنامه بورس»

«ماهنامه بورس»، ویژه آذرماه سال ۱۳۹۹ با موضوع «ابقای مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران» منتشر شد.

دکتر مهران محمدی، سردبیر این نشریه، با اعلام این خبر افزود: در شماره ۱۸۵ ماهنامه بورس، طی گفتگویی اختصاصی با دکتر علی صحرائی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران، دستاوردهای این نهاد به‌ویژه در زمینه طراحی و معرفی ابزارهای مالی جدید و روش‌های معاملاتی نوین، توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری، هوشمندسازی بورس و مدیریت ریسک، همچنین اقدامات انجام‌شده در حوزه روابط بین‌المللی، تأمین مالی و عرضه عمومی اولیه تشریح شده است. در سرمقاله نیز با عنوان «نقش بازار سرمایه در اقتصاد»، کارکردهای بازار سرمایه شامل تأمین مالی، نقدشوندگی، کشف قیمت، شفافیت اطلاعاتی، تسهیم و پوشش ریسک مطرح شده است.

دکتر محمدی همچنین در خصوص پرونده ویژه این شماره از «ماهنامه بورس» گفت: در این شماره، پرونده‌ای ویژه با عنوان «نگاهی به بازار جهانی و داخلی صنعت متانول و چشم‌انداز آن» ارائه شده است که در آن ضمن بررسی ظرفیت تولید متانول و چشم‌انداز عرضه، تقاضا و قیمت آن در بازار جهانی و داخلی، وضعیت شرکت‌های پتروشیمی متانول‌ساز در بازار سرمایه و سود‌آوری موردانتظار آن‌ها تحلیل شده است.

محمدی خاطر‌نشان کرد: در بخش مقالات علمی و پژوهشی نیز مقالاتی با موضوعات متنوع همچون «انواع دسترسی مشتریان به بازارهای سرمایه» به قلم کامران سلمانی قرائی، کارشناس تحقیق و توسعه بورس اوراق بهادار تهران، «معرفی سبدگردان هوشمند در بازار سرمایه» به قلم محمد پیرحیاتی و «بازارهای نوظهور» به قلم دکتر فاطمه صراف و ابوذر حاجی‌آبادی منتشر شده است.

به گفته وی، مخاطبان می‌توانند بخش‌های «گذری بر مرزهای علم مالی»، «تاریخچه بورس»، «آشنایی با سرمایه‌‌‌گذاری در سهام»، «معرفی کتاب» و «نوبلیست‌های مالی» را نیز در بخش «الفبای بورس» مطالعه کنند.

وی در خصوص گزارش‌های آماری مربوط به عملکرد بورس اوراق بهادار تهران نیز گفت: در بخش «خلاصه عملکرد بورس»، مطالب مربوطه همچون «آمار معاملات بورس تهران در آذر‌ماه ۹۹» تهیه‌شده توسط کارشناسان واحد بازار بورس اوراق بهادار تهران، «عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در آذر‌ماه ۹۹» تهیه‌شده توسط شرکت «مشاوره و پردازش اطلاعات مالی پارت» و «چشم‌انداز سود ناشران بورسی»، تهیه‌شده توسط شرکت «پردازش اطلاعات مالی مبنا» و شرکت «مشاور سرمایه‌گذاری پرتو آفتاب کیان» قابل‌مشاهده است.

گفتنی است، «ماهنامه بورس» با بیش از ۲۳ سال سابقه انتشار به‌عنوان نخستین رسانه تخصصی بازار سرمایه کشور، با صاحب‌امتیازی «بورس اوراق بهادار تهران» به‌طور ویژه به بازتاب تازه‌ترین اخبار، رویدادها و فعالیت‌های بورس تهران در عرصه‌های داخلی و جهانی می‌پردازد.

مخاطبان محترم می‌توانند برای ارائه هرگونه اظهارنظر با تحریریه ماهنامه با شماره تلفن ۲۶۷۴۱۱۵۱ داخلی ۱۰۲ یا آدرس ایمیل mahnamehbourse@gmail.com ارتباط داشته باشند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *