خانه رویدادهای خبری داخلی ضرورت بازار سرمایه، ترویج فرهنگ سهامداری عامه مردم است
ضرورت بازار سرمایه، ترویج فرهنگ سهامداری عامه مردم است

ضرورت بازار سرمایه، ترویج فرهنگ سهامداری عامه مردم است


وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد

ضرورت بازار سرمایه، ترویج فرهنگ سهامداری عامه مردم است

۲۶ مهر

وزیر اقتصاد در جلسه معارفه رئیس جدید سازمان بورس ضمن تأکید بر تولید محتوا در اتاق‌های فکر، خواستار ترویج فرهنگ سهامداری و ارتقای آموزش مردم درباره بازار سرمایه شد.
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، دکتر خاندوزی با اشاره به اهمیت تصمیمات هیئت مدیره سازمان بورس گفت: هیئت مدیره سازمان بورس یکی از کانون‌های مهم تصمیم‌گیری در بازار سرمایه است، چراکه در بزنگاه‌های بازار و در کوتاه‌ترین زمان باید تصمیمات بهینه بگیرد و این تصمیمات هرچه حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر بوده و با اخذ مشورت از صاحب‌نظران بازار سرمایه گرفته شود، نتایج کم‌نقص‌تری را به همراه خواهد داشت.
وزیر اقتصاد عدم وابستگی و سلامت تیم کنونی هیئت مدیره سازمان بورس را نقطه قوت آن‌ها برشمرد و افزود: این ویژگی‌ها سبب عدم سوگیری در تصمیمات و ایفای بهتر نقش نظارتی هیئت مدیره این سازمان می‌شود. دکتر خاندوزی تأکید کرد: اعضای هیئت مدیره سازمان بورس باید ملاحظات وزارت اقتصاد را در طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در مجلس شورای اسلامی لحاظ کنند تا فرآیند تدوین و اجرای این قانون با کمترین مشکلات انجام شود. به گفته وزیر اقتصاد، اعضای هیئت مدیره در کنار تدابیری که در مورد بازار سرمایه می‌اندیشند، باید بدانند نقش‌آفرینی بازار سرمایه در تشکیل سرمایه مهم است، چراکه اگر به تشکیل سرمایه کمک کند تا بازیگران کوچک و بزرگ اقتصاد نیز تأمین مالی خود را انجام دهند، حتماً کارکرد متفاوتی را می‌توان برای آن متصور شد. دکتر خاندوزی افزود: متأسفانه بازار سرمایه تاکنون در بخش تشکیل سرمایه سهم اندکی داشته و آن کمکی که بخش واقعی اقتصاد از بازار سرمایه بهره‌مند شده، خیلی کمتر از ظرفیت‌های واقعی این بازار است. وزیر امور اقتصادی و دارایی بر این موضوع تأکید کرد که باید به کمک سازوکارهایی، هم جذابیت بازار سرمایه را حفظ و هم بهره‌مندی افرادی که منافع اقتصاد ملی را توأمان تأمین می‌کنند، تضمین نمود. وی در پایان گفت: اهالی بازار سرمایه نوع مواجهه مدیریت جدید سازمان بورس را به‌وضوح احساس کنند و تیم جدید از همین هفته‌ی اول، در جهت افزایش اعتبار و اعتماد بازار اقدام نمایند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *