خانه روی خط خبر داخلی مرکز پاسخگویی تخصصی سمات راه‌اندازی شد
مرکز پاسخگویی تخصصی سمات راه‌اندازی شد

مرکز پاسخگویی تخصصی سمات راه‌اندازی شد


مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه خبر داد

مرکز پاسخگویی تخصصی سمات راه‌اندازی شد

۱۰ مرداد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران به نقل از سمات، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مراسم رونمایی از مرکز پاسخگویی تخصصی «سمات» با بیان اینکه خدمات این مرکز در دو سطح به سهامداران ارائه می‌شود، اظهار داشت: در سطح اول نهادهای مالی، ناشران، ارکان بازار سرمایه، کارگزاری‌ها، سهامداران حقوقی‌ و … قرار دارند که با توجه به اینکه شناخت حرفه‌ای از بازار سرمایه دارند، طبیعتاً خواسته‌ها و نیازهای آنان از این مرکز متفاوت‌ با سایر افراد خواهد بود و ما با تلاش کارشناسان آگاه و کاردان در این مرکز سعی داریم بهترین خدمات را به این دسته از درخواست‌کنندگان ارائه دهیم.

هدف ویژه سامانه پاسخگویی
حسین فهیمی افزود: ارائه خدمات به جامعه چند میلیونی سهامداران در کشور از سوی این مرکز پاسخگویی تخصصی، سطح بعدی و هدف ویژه این سامانه را دربرمی‌گیرد که می‌بایست نیازهای متنوع و گسترده سهامداران را با پاسخگویی دقیق، شفاف و همیشگی رفع کند.

ارائه بالاترین سطح خدمات
مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی در ادامه گفت: با پاسخگویی به نیاز‌های جامعه میلیونی سهامداران، قصد داریم بهترین و بالاترین کیفیت پاسخگویی را در بازار سرمایه شکل دهیم و با ارائه این سرویس‌ها، به مردم کشورمان در زمینه رفع نیازها و آگاه‌سازی از آخرین وضعیت سهامداری خدمت‌رسانی کنیم.

پاسخگویی شفاف، دقیق و همیشگی
فهیمی با بیان اینکه این تحول در سمات یک فرصت بزرگ را به‌وجود آورده است، اظهار داشت: بدیهی است که راه‌اندازی این سامانه نشان می‌دهد یک انسجام جمعی در سمات شکل گرفته است و خروجی آن به پاسخگویی شفاف، دقیق و همیشگی به درخواست‌های جامعه سهامداران در کشور منجر می‌شود. لازم به ذکر است که همه این سرویس‌ها با همان شماره چهار رقمی ۱۵۶۹ در اختیار سهامداران قرار داده شده است.

تمرکز چندوجهی سامانه جدید
تا پیش از راه‌اندازی این سامانه تخصصی، تمرکز بر پاسخگویی در خصوص سهام عدالت بود، اما از این پس در کنار این موضوع، به‌صورت تخصصی به همه سؤالات مردم درباره خدمات شرکت، درخواست‌ها، پیگیری‌ها و… پاسخ داده خواهد شد تا سهامداران با کمترین دغدغه و به‌صورت غیرحضوری در شرایطی که شاهد ادامه شیوع کرونا در کشور هستیم، بالاترین سطح پاسخگویی را تجربه کنند.
تاریخچه سامانه ۱۵۶۹
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از خردادماه سال ۱۳۹۹ و با شروع آزادسازی سهام عدالت، مرکز تماس خود را با سرشماره کشوری ۱۵۶۹ افتتاح کرد و با گذشت بیش از یک سال از راه‌اندازی، این مرکز توانسته است سهم به‌سزایی در اطلاع‌رسانی، پشتیبانی و هدایت سهامداران در امور مربوط به سهام عدالت و بازار سرمایه داشته باشد. با توجه به اینکه مرکز پاسخگویی ۱۵۶۹، به‌عنوان یک برند و نماد پاسخگویی تخصصی بازار سرمایه شناخته می‌شود، راه‌اندازی یک واحد تخصصی در این مرکز جهت پاسخگویی به سؤالات سهامداران بازار سرمایه در حوزه‌هایی مانند اصلاح مشخصات، وضعیت دارایی، وضعیت فریز، فرآیندهای مربوط به سبدگردان و همچنین امور حقوقی از جمله انتقال سهام متوفی به وراث و فرآیند توقیف و توثیق اوراق بهادار، زنجیره خدمات آن را کامل می‌کند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *