خانه روی خط خبر داخلی ارتباط نزدیک‌تر بانک‌ها، بخش خصوصی و بورس
ارتباط نزدیک‌تر بانک‌ها، بخش خصوصی و بورس

ارتباط نزدیک‌تر بانک‌ها، بخش خصوصی و بورس


رئیس‌جمهور عنوان کرد
ارتباط نزدیک‌تر بانک‌ها، بخش خصوصی و بورس

۷ اردیبهشت

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در نشست فعالان بخش خصوصی اقتصاد کشور، بابیان اینکه رابطه بخش خصوصی و دولت هنوز به‌اندازه کافی نیست و مشکلات ما، به نظرم ازاینجا نشأت می‌گیرد، گفت: با ارتباط نزدیک‌تر بانک‌ها، بخش خصوصی و بورس، می‌توانیم حرکت بزرگی را در عرصه اقتصادی ایجاد کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، پیش از سخنان رئیس‌جمهوری در این جلسه، فعالان اقتصادی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
بهره‌گیری از مزیت دورکاری برای کاهش هزینه‌ها، عرضه سهام عدالت در بازار سرمایه، استفاده بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی، تقویت دولت الکترونیک و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای رونق کسب‌وکارها، حمایت دولت از بنگاه‌های کوچک و متوسط برای عبور از بحران کرونا باهدف حفظ شاغلان این کارگاه‌ها، تأمین منابع بخش تولید از سوی بانک‌ها، حمایت از صنایع داخلی برای تحقق جهش تولید و همچنین ضرورت حمایت از بخش گردشگری با ارائه تسهیلات مناسب ازجمله موارد مطرح‌شده از سوی فعالان اقتصادی بود.

تأکید رئیس‌جمهور بر لزوم افزایش عرضه سهام شرکت‌های بزرگ در بازار سرمایه
رئیس‌جمهور همچنین در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که ۹ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد نیز با اشاره به افزایش مشارکت عمومی در بورس، خواستار عرضه بیشتر سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ در بورس شده بود.
دکتر روحانی در این جلسه با اشاره به اهمیت اتمام پروژه‌های بزرگ و نیمه‌تمام، تصریح کرد: باید اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام که از پیشرفت بالای ۸۰ درصد برخوردار هستند، با جدیت پیگیری شود.
در این جلسه گزارش وزیر اقتصاد و دارایی درباره راهکارهای اتخاذشده برای تأمین منابع بودجه سال ۱۳۹۹ به‌ویژه مولدسازی دارایی‌ها و فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی و نیز واگذاری سهام بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بخش عمومی در بورس ارائه و موردبحث و بررسی قرار گرفت.

تحول بی‌نظیر در بورس
رئیس‌جمهور همچنین ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در استان ایلام با اشاره به تحولات اخیر بورس گفت: در بورس شاهد یک تحول و رشد بی‌نظیر بودیم که مردم و آن دومیلیون‌نفری که بیشتر در بورس فعال هستند، از این تحول هم خوشحال هستند و هم سود فراوانی شامل حال آن‌ها شده است و ما هم بسیار خوشحالیم که مردم در یک شرایط بهتری در این سال سخت باشند.
دکتر روحانی افزود: طرح‌های بسیار مهمی در هفته‌های پیش‌رو و ماه‌های پیش‌رو در بورس عرضه خواهد شد.
رئیس‌جمهور با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری با آزاد شدن سهام عدالت، گفت: این برای مردم بسیار مهم است و آن‌هایی که دارای سهم یک‌میلیون تومانی هستند، اگر تصمیم فروش داشته باشند، رقم قابل‌توجهی به دست می‌آورند و سود خوبی هم شامل کسانی خواهد شد که مایل‌اند سهم خود را نگه دارند.

دستور رئیس‌جمهور بر فعال‌تر شدن شرکت‌های نفتی و پتروشیمی در بورس
رئیس‌جمهور همچنین به وزیر نفت نیز دستور داد برای حضور بیشتر و فعال‌تر شدن شرکت‌های نفتی و پتروشیمی در بازار سرمایه اقدامات لازم به‌سرعت انجام شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر روحانی در گفت‌وگوی تلفنی خود با وزیر نفت با اشاره به ارائه سهام شرکت‌های دولتی در بازار سرمایه باهدف تقویت بورس کشور، بر ضرورت حضور بیشتر و فعال‌تر شدن شرکت‌های نفتی و پتروشیمی در بورس تأکید کرد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *