خانه آرشیو انتشار شماره ۱۷۹ «ماهنامه بورس»
انتشار شماره ۱۷۹ «ماهنامه بورس»
0

انتشار شماره ۱۷۹ «ماهنامه بورس»


انتشار «ماهنامه بورس» با موضوع « برج شیشه‌ای بورس در بهره برداری »

یک‌صد و هفتاد و نهمین نسخه «ماهنامه بورس»، ویژه خردادماه سال ۱۳۹۹ منتشر شد.

دکتر مهران محمدی، سردبیر این نشریه، ضمن اعلام این خبر افزود: در این شماره از ماهنامه که با عنوان «برج شیشه‌ای در بهره‌برداری» منتشر شده است، علاوه بر بررسی عملکرد بورس تهران در حوزه ناشران، اعضا و امور بین‌الملل و استراتژی‌های ترسیم‌شده در این حوزه‌ها، در بخشی ویژه به‌طور اختصاصی به بهره‌برداری از ساختمان جدید بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است.

وی گفت: در این شماره در بخش «رودررو» گفتگویی مفصل با مهندس بهمنی مجری طرح‌های عمرانی شرکت بورس اوراق بهادار تهران انجام شده است که وی در آن به فرایند انجام کار، میزان پیشرفت پروژه ساختمان سعادت‌آباد و همچنین ساختمان بورس در شهر زنجان پرداخته است.

وی افزود: سرمقاله «ماهنامه بورس» نیز با موضوع «مدیریت پروژه و مقابله با بحران در بازارهای سرمایه»، به قلم دکتر امیر حامد رضایی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار منتشر شده است که در آن ضمن پرداختن به ویژگی‌های عصر فناوری اطلاعات و لزوم منفعل نبودن مدیران سازمان‌ها در دوران چالش‌های دوگانه عصر جدید، پروژه‌های بورس تهران در حوزه مدیریت پروژه در دو سال گذشته ازجمله ساختمان بورس در منطقه سعادت‌آباد تشریح شده است.

محمدی همچنین در خصوص بخش «رودررو» و گفتگوهای منتشر شده این بخش نیز افزود: در این شماره با علی بهشتی روی مدیر اعضای بورس اوراق بهادار تهران در خصوص استراتژی های بورس تهران در حوزه فرایندها، عملکرد، قوانین و مقررات کارگزاری‌ها گفتگو شده است. علاوه بر آن گفتگویی نیز با طوبی دهقانی مدیر ناشران بورس اوراق بهادار تهران در خصوص چشم‌انداز عملکرد بورس تهران در این حوزه به خصوص دستورالعمل‌ها و توسعه افزایش سرمایه از طریق صرف سهام در بورس تهران انجام شده است.

سردبیر «ماهنامه بورس» به انتشار مشروح میزگردی با عنوان «بورس تهران و تبدیل تهدیدها به فرصت» اشاره کرد و گفت: در این بخش طی گفتگویی با دکتر امیر حامد رضایی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران و امیر یوسفیان پور رئیس امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران به بررسی تحولات و چالش‌های حوزه بین‌الملل طی این دوران و همچنین موفقیت‌های بورس اوراق بهادار تهران در این حوزه پرداخته ‌شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در بخش مقالات علمی و پژوهشی نیز مقالاتی با موضوعات متنوع همچون «طرح عملیاتی اتحادیه اروپا برای ارتقای نقش بازار سرمایه در اقتصاد ملی» به قلم کامران سلمانی قرائی، کارشناس تحقیق و توسعه بورس اوراق بهادار تهران، «تحلیل مقایسه‌ای ریسک سبد دارایی بهینه یابی شده بر اساس الگوهای مارکوئیتز» به قلم سعید هریوندی مدیر بورس منطقه‌ای خراسان جنوبی و حبیب‌اله نخعی استادیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و بخشی دیگر از سلسله مقالات با موضوع «انواع سوء رفتار در بازارهای سرمایه» به قلم سولماز باطبی، کارشناس نظارت بر بازار بورس اوراق بهادار تهران به چاپ رسیده است.

 به گفته وی مخاطبان می‌توانند همچنین قسمت‌های جدیدی از «تاریخچه بورس»، «آشنایی با سرمایه‌گذاری در سهام» و «نوبل مالی» را نیز در بخش «الفبای بورس» مطالعه کنند.

وی در خصوص گزارش‌های آماری مربوط به عملکرد بورس اوراق بهادار تهران نیز گفت: در بخش «خلاصه عملکرد بورس»، مطالب مربوطه همچون «آمار معاملات بورس تهران در خرداد ۹۹» تهیه‌شده توسط کارشناسان واحد بازار بورس اوراق بهادار تهران و «عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در خردادماه ۹۹» تهیه‌شده توسط شرکت «مشاوره و پردازش اطلاعات مالی پارت» قابل‌مشاهده است.

گفتنی است، «ماهنامه بورس» با بیش از ۲۲ سال سابقه انتشار به‌عنوان نخستین رسانه تخصصی بازار سرمایه کشور، با صاحب‌امتیازی «بورس اوراق بهادار تهران» به‌طور ویژه به بازتاب تازه‌ترین اخبار، رویدادها و فعالیت‌های بورس تهران در عرصه‌های داخلی و جهانی می‌پردازد.

 مخاطبان محترم می‌توانند برای ارائه هرگونه اظهارنظر با تحریریه «ماهنامه بورس» با شماره تلفن ۲۶۷۴۱۱۵۱ داخلی ۵۴۶ و ۵۴۷ یا آدرس ایمیل mahnamehbourse@gmail.com ارتباط داشته باشند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *