خانه آرشیو انتشار شماره ۱۸۷ «ماهنامه بورس»
انتشار شماره ۱۸۷ «ماهنامه بورس»
0

انتشار شماره ۱۸۷ «ماهنامه بورس»


«حمایت از بازار سرمایه، بررسی تخصصی مصوبات شورای عالی بورس»، عنوان شماره جدید «ماهنامه بورس»

«ماهنامه بورس»، ویژه بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ با موضوع «حمایت از بازار سرمایه، بررسی تخصصی مصوبات شورای عالی بورس» منتشر شد.

دکتر مهران محمدی، سردبیر این نشریه، با اعلام این خبر افزود: در شماره ۱۸۷ ماهنامه بورس، طی گفتگویی اختصاصی با دو کارشــناس بازار سرمایه، آقایان پیمان حدادی، دکترای مهندسی مالی و همایون دارابی، مدیرعامل شرکت سبدگردان داریوش، اثرات مصوبات اخیر شورالی عالی بورس و اوراق بهادار بر متعادل‌سازی معاملات در بازار سرمایه، شامل اعمال دامنه نوسان قیمت نامتقارن، افزایش ضریب تعدیل معاملات اعتباری، کنترل حجم مبنا با توجه به شرایط بازار، اجازه انتشار اوراق اختیار فروش تبعی توسط صندوق توسعه بازار سرمایه و الزام ناشران و سهامداران عمده به انتشار این اوراق، تشریح شده است. همچنین، از آزادسازی قیمت‌ها به‌عنوان شاه‌کلید موفقیت در سطح خرد و کلان یاد شده و در خصوص راهکارهای بلندمدت برای ایجاد تغییرات بنیادی در بازار سرمایه و تعمیق آن، اهمیت نقدشوندگی سهام، توجه ویژه به بازار اولیه و نحوه نقش‌آفرینی دولت در حمایت از بازار سرمایه، بحث شده است.

در سرمقاله نیز با عنوان «چندوچون حجم مبنا در معاملات بازار سرمایه»، منطق استفاده از حجم مبنا در معاملات سهام مطرح شده و به سوءتفاهم‌های موجود در مورد نقش این ابزار در جلوگیری از دستکاری بازار و بهبود فرآیند کشف قیمت سهام، پاسخ داده شده است.

دکتر محمدی همچنین در خصوص پرونده ویژه این شماره از «ماهنامه بورس» گفت: در این شماره، پرونده‌ای ویژه با عنوان «تسهیل در تولید روانکارها» ارائه شده است که در آن ضمن نگاهی به پارامترهای بازار جهانی تولید روانکار، شرکت‌های داخلی فعال در این صنعت معرفی شده و پس از بررسی تاریخچه و پیش‌بینی قیمت ماده اولیه اصلی و محصول آن‌ها، عملکرد تاریخی و سودآوری موردانتظار روانکاران حاضر در بازار سرمایه، تحلیل شده است.

محمدی خاطر‌نشان کرد: در بخش مقالات علمی و پژوهشی نیز مقالاتی با موضوعات متنوع همچون «شرایط پذیرش شرکت‌ها در بازار برتر بورس‌های اوراق بهادار» به قلم کامران سلمانی قرائی، کارشناس تحقیق و توسعه بورس اوراق بهادار تهران و «حسابرسی داخلی در دوره کرونا» به قلم دکتر نظام‌الدین رحیمیان، محمدمهدی مؤمن‌زاده و محمدامین خانلرخانی منتشر شده است.

به گفته وی، مخاطبان می‌توانند بخش‌های «گذری بر مرزهای علم مالی»، «تاریخچه بورس»، «شروع سرمایه‌‌‌گذاری در سهام» و «نوبلیست‌های مالی» را نیز در بخش «الفبای بورس» مطالعه کنند.

وی در خصوص گزارش‌های آماری مربوط به عملکرد بورس اوراق بهادار تهران نیز گفت: در بخش «خلاصه عملکرد بورس»، مطالب مربوطه همچون «آمار معاملات بورس تهران در بهمن‌ماه ۹۹» تهیه‌شده توسط کارشناسان واحد بازار بورس اوراق بهادار تهران و «عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بهمن‌ماه ۹۹» تهیه‌شده توسط شرکت «مشاوره و پردازش اطلاعات مالی پارت» قابل‌مشاهده است.

گفتنی است، «ماهنامه بورس» با بیش از ۲۳ سال سابقه انتشار به‌عنوان نخستین رسانه تخصصی بازار سرمایه کشور، با صاحب‌امتیازی «بورس اوراق بهادار تهران» به‌طور ویژه به بازتاب تازه‌ترین اخبار، رویدادها و فعالیت‌های بورس تهران در عرصه‌های داخلی و جهانی می‌پردازد.

مخاطبان محترم می‌توانند برای ارائه هرگونه اظهارنظر با تحریریه ماهنامه با شماره تلفن ۲۶۷۴۱۱۵۱ داخلی ۱۰۲ یا آدرس ایمیل mahnamehbourse@gmail.com ارتباط داشته باشند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *