خانه روی خط خبر داخلی بازدید سفیر استرالیا از بورس اوراق بهادار تهران
بازدید سفیر استرالیا از بورس اوراق بهادار تهران

بازدید سفیر استرالیا از بورس اوراق بهادار تهران


روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران
بازدید سفیر استرالیا از بورس اوراق بهادار تهران

۱۱ خرداد

سفیر استرالیا از بورس اوراق بهادار تهران بازدید کرده و در مراسمی نمادین زنگ معاملات بورس اوراق بهادار تهران توسط وی به صدا در آمد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران، لیندال ساکز، سفیر استرالیا در ایران، صبح روز یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹، به همراه دبیر اول سفارت این کشور طی بازدیدی از ساختمان جدید بورس اوراق بهادار تهران، زنگ آغاز معاملات را به صدا درآورد.
در این رویداد که با حضور دکتر علی صحرائی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران و همچنین معاونان و مدیران این مجموعه برگزار شد، هیئت استرالیایی پیش از آغاز فعالیت بازار به بازدید از تالار معاملات پرداخت و اطلاعاتی از بازار سرمایه ایران دریافت کرد. سپس زنگ آغاز معاملات توسط شخص سفیر استرالیا نواخته شد و ایشان به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.
در این دیدار، سفیر استرالیا ضمن تشکر از دعوت بورس اوراق بهادار تهران، ضمن ابراز شگفتی از وضعیت تالار، ساختمان بورس اوراق بهادار تهران و پیشرفت‌های ایجادشده در بازار سرمایه کشور، تأکید کرد: ایران سرزمین فرصت‌های بی‌شمار برای سرمایه‌گذاری است. ساکز ضمن اشاره به اینکه نبوغ دانشجویان ایرانی زبانزد دانشگاه‌ها و محیط‌های دانشگاهی استرالیا است، حضور توأمان زنان و مردان ایرانی در کسب‌وکارهای مختلف را قابل‌توجه برشمرد.
وی استرالیا را دارای اقتصادی متنوع معرفی کرد که فارغ از تصور عمومی تنها محدود به بخش کشاورزی نیست؛ حوزه‌های خدمات، آموزش، گردشگری و معادن در حال حاضر از بخش‌های فعال این کشور هستند.
سفیر استرالیا هم‌چنین به مأموریت خود برای کاستن از چالش‌های موجود بر سر توسعه روابط ایران و استرالیا اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوارم با مشارکت بیشتر شاهد افزایش سهم متقابل بازارهای دو کشور باشیم.
دکتر صحرائی نیز در ادامه نشست به ارائه جزییاتی از فعالیت‌های بورس اوراق بهادار تهران، پیشرفت‌های به وجود آمده در تنوع‌بخشی ابزارها، جذب سرمایه‌گذاران جدید و حمایت از آن‌ها، پروژه‌های عظیم خصوصی‌سازی بنگاه‌ها و سهام عدالت پرداخت.
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در پایان از آمادگی این نهاد برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی و هم‌چنین ارائه خدمات مربوطه توسط نهادهای بازار سرمایه کشور خبر داد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *