خانه روی خط خبر داخلی جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟
جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟

جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد

جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟

۳ مهر

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران، دکتر دهقان دهنوی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا درباره آخرین تصمیمات برای جاماندگان سهام عدالت اظهار داشت: تعیین تکلیف سهام عدالت این دسته از افراد در حال حاضر موضوع مجلس و دولت است و در سطح حاکمیتی باید درباره جاماندگان سهام عدالت تصمیم‌گیری شود و رسیدگی به این موضوع در حیطه اختیارات سازمان بورس نیست.
وی در پاسخ به این سؤال که چه کسانی جاماندگان سهام عدالت محسوب می‌شوند، ادامه داد: زمانی‌که سهام عدالت توزیع شد، عده‌ای حواله‌های اولیه را دریافت کردند اما در نهایت به آن‌ها سهامی نرسید و از سوی دیگر، وقتی شرایط حال حاضر را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که عده‌ای همان شرایط دریافت سهام عدالت در آن مقطع زمانی را دارند و ممکن است با تخصیص دوباره سهام عدالت مشمول شوند، اما در نهایت دولت درباره مشمولان و به‌طور کلی جاماندگان سهام عدالت تصمیم می‌گیرد.رئیس سازمان بورس افزود: در این مرحله، سازمان بورس دخالتی ندارد و در سطح حاکمیتی تصمیم گرفته می‌شود که سهام عدالت جدید به چه شکلی و به چه کسانی تخصیص داده شود. پس از تصمیم‌گیری‌های نهایی و تخصیص سهام عدالت، بحث جاماندگان می‌تواند موضوع سازمان بورس باشد و به‌عنوان مجری در این زمینه عمل کند. دکتر دهقان‌ دهنوی در پاسخ به این سؤال که سهام عدالتِ جاماندگان از چه محلی تأمین خواهد شد، اظهار داشت: دولت سهام‌دار شرکت‌های بسیار زیادی است و با درصدهای مختلفی در ساختار مالکیت این شرکت‌ها حضور دارد. دولت در برخی از شرکت‌های عرضه‌شده در بورس، درصد سهامداری بالاتری دارد و شرکت‌هایی هم که هنوز وارد بورس نشده‌اند، صددرصد سهام آن‌ها متعلق به دولت است. وی گفت: این سهام متعلق به دولت است و دولت می‌تواند درباره اینکه به چه ترتیبی از این دارایی‌ها استفاده کند تصمیم بگیرد، اما هنوز جزئیات آن مشخص نیست.
رئیس سازمان بورس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود توزیع سبد سهام عدالت در ۱۰ سال گذشته عادلانه نبوده‌ است، تأکید کرد:‌ در مرحله‌ای که سهام عدالت توزیع شد، مشخص نبود که سهام کدام یک از این شرکت‌ها نصیب چه کسی می‌شود؛ البته سهام شرکت‌های بزرگ به همه سهامداران تخصیص پیدا کرد.
وی تأکید کرد:‌ از سوی دیگر، سهام برخی از شرکت‌های کوچک‌تر به‌صورت منطقه‌ای تخصیص پیدا کرد و سعی شد ترکیب یکنواختی وجود داشته باشد. در مرحله اول، ارزش خالص دارایی‌ها به‌گونه‌ای حساب شد که همه سبدها ارزش یکسانی داشته باشند و به همین دلیل، توزیع سبد سهام عدالت به‌طور شانسی نبوده و دارایی‌ها کاملا‌‌ً مساوی تقسیم شده‌اند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *