خانه روی خط خبر داخلی حمایت از بازار سرمایه به معنی هدایت دستوری نیست
حمایت از بازار سرمایه به معنی هدایت دستوری نیست
0

حمایت از بازار سرمایه به معنی هدایت دستوری نیست


رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بیان کرد

حمایت از بازار سرمایه به معنی هدایت دستوری نیست

۲۲ فروردین

رئیس‌جمهور عنوان کرد: در سال پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید، سعی دولت بر این است تا موانع رشد بازار سرمایه را مرتفع کند.
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، دویست و شانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست آقای روحانی برگزار شد. رئیس‌جمهور با اشاره به عزم و التزام دولت به اتمام پروژه‌هایی که طبق برنامه‌ریزی می‌بایست تا پایان کار دولت دوازدهم به نتیجه و بهره‌برداری برسد، گفت: از مهم‌ترین تصمیمات در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اتمام پروژه‌ها در موعد مقرر بوده و بر این اساس تمام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی همواره تلاش کرده‌اند که پروژه‌های کشور بر اساس زمان‌بندی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به نتیجه و اتمام برسد.
روحانی با اشاره به سابقه طولانی شدن دوره ساخت پروژه‌های ناتمام در روند توسعه کشور و اثر منفی آن، گفت: دولت تدبیر و امید تلاش دارد به پدیده پروژه‌های ناتمام که خود متأسفانه میراث‌دار آن بوده پایان دهد و دولت آینده را با مشکلات ناشی از آن مواجه نکند، از این منظر همان‌طور که بارها در جلسات گوناگون تأکید و تصریح شده، همه دستگاه‌ها موظف‌اند پروژه‌های در دست اجرا را در زمان مقرر تمام و بهره‌برداری کنند.رئیس‌جمهور با بیان اینکه شعار جهش تولید در سال گذشته نیز با اهتمام بر اتمام پروژه‌ها در موعد مقرر و مطابق برنامه‌ریزی‌ها تحقق یافت، افزود: در چارچوب تأکید و توصیه‌های مقام معظم رهبری همه دستگاه‌ها باید به وظایف خود در این زمینه عمل کنند. این دولت تا آخرین روز فعالیت و مسئولیت خود این موضوع را سرلوحه کار خود قرار داده و هیچ دستگاهی نباید در زمینه تکمیل و اتمام پروژه‌ها تعلل یا اهمال کند.
در این جلسه همچنین گزارش تحلیلی نوسانات بازار سرمایه ارائه و راهکارهای بهبود شرایط این بازار مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس‌جمهور پس از ارائه این گزارش، با بیان اینکه سیاست مستمر دولت حمایت از بازار سرمایه بوده است، گفت: در سال جاری که سال پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید نام‌گذاری شده است، سعی دولت بر این است تا موانع رشد بازار سرمایه را مرتفع کند و تلاش خواهد کرد همراه با آموزش‌ها و ایجاد تمهیدات لازم، مردم را برای ورود به بازار سرمایه تشویق کند.
روحانی با بیان اینکه دولت در راستای چابک‌سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به‌ویژه هدایت نقدینگی به‌سوی اشتغال مولد و درمجموع برای مردم‌محور کردن اقتصاد و شفاف‌سازی اقتصادی، از بازار سرمایه حمایت می‌کند و در این راستا سهام بنگاه‌ها و مؤسسات دولتی را عرضه کرده است، اظهار داشت: حمایت از بازار سرمایه به معنی هدایت دستوری نیست و دولت به وظیفه ساختار‌سازی و نظارت خود عمل می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه در شرایط جنگ اقتصادی می‌بایست همه با حساسیت و مراقبت در زمینه مسائل اقتصادی اظهارنظر کنند، گفت: فعالان سیاسی نباید اظهارنظر اقتصادی را با اظهارنظر سیاسی یکسان بپندارند.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: ایجاد فعالیت نهادها و ابزارهای مالی در بازار سرمایه و نقش‌آفرینی کامل و اثربخش آن‌ها مقوله‌ای است که با آگاهی و ارزیابی تنظیم شده و در این رابطه اجرای مؤثر و کامل قوانین و مقررات اجرایی و نظارتی و همچنین ایجاد سازوکارهای یک بازار کارا می‌تواند مفید باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *