خانه روی خط خبر داخلی در بازار سرمایه اصل بر شفافیت کامل است؛ (EPS ها اعلام می‌شود)
در بازار سرمایه اصل بر شفافیت کامل است؛ (EPS ها اعلام می‌شود)

در بازار سرمایه اصل بر شفافیت کامل است؛ (EPS ها اعلام می‌شود)


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد
در بازار سرمایه اصل بر شفافیت کامل است؛ (EPS ها اعلام می‌شود)

۲۲ دی

دکتر قالیباف اصل، از اعلام مجدد ﮔﺰارش ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﺳﻮد ﻫﺮ ﺳﻬﻢ (EPS) در شرکت های بورسی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس اوراق بهادار تهران، دکتر حسن قالیباف اصل، در جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در بورس تهران گفت: از اسفند‌ماه یا اواخر بهمن‌ماه EPS ها اعلام خواهد شد.   وی در پاسخ به سؤالی درخصوص نقش حقوقی ها در تعادل بخشی به بازار گفت: هم اکنون حدود ۸۰ درصد معاملات در دست حقیقی ها و حداکثر ۲۰ درصد در دست حقوقی هاست. بااین‌حال، حقوقی ها از مهر‌ماه ۹۹ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان مازاد خرید داشته اند و البته همچنان باید حضور آن‌ها در تعادل بخشی به بازار پررنگ تر شود .
دکتر قالیباف اصل در ادامه این نشست به بازار بدهی و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: در دنیا ارزش بازار بدهی حدود دو برابر بازار سهام است  ولی هم اکنون در کشور ما ارزش بازار بدهی حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که این میزان نسبت به ارزش  بازار سهام ناچیز است؛  لذا بازار بدهی در کشور از پتانسیل بالایی برای رشد برخوردار است .
وی جای اوراق شرکتی را هم در بازار سرمایه خالی دانست و گفت: پیش‌ازاین شرکت‌ها حتماً باید ضمانت نامه بانکی ارائه می دادند ولی اکنون رتبه‌بندی می شوند تا بتوانند اوراق بدون ضامن نیز منتشر کنند . رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: تاکنون فولاد مبارکه و هلدینگ خلیج‌فارس برای انتشار اوراق بدون ضامن از سازمان بورس مجوز گرفته اند که این اقدام، هزینه تأمین مالی آن‌ها را بسیار کاهش خواهد داد . وی با اشاره به  رشد تأمین مالی بنگاه‌ها از طریق بازار سرمایه گفت: سال گذشته ۲۶۰ هزار میلیارد تومان تجهیز منابع مالی از طریق بازار سرمایه انجام شد که امسال تا ۳۰  آذر این رقم به ۴۷۰ هزار میلیارد تومان یعنی حدود دو برابر کل سال گذشته رسیده است و این نوید تأمین مالی بیشتر از طریق بازار سرمایه در سال جاری می دهد .
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه ما مردم را برای ورود به بازار سرمایه تشویق به ورود غیرمستقیم می کنیم، افزود: هم‌اکنون ۲۵۶ صندوق سرمایه گذاری در بازار سرمایه فعال‌اند که به افراد جدید‌الورود  توصیه می کنیم از طریق این صندوق‌ها وارد بازار سرمایه شوند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *