خانه روی خط خبر داخلی در مسیر خط‌شکنی انحصار: مجوز تأسیس نخستین شرکت کارگزاری پس از ۱۲ سال دریافت شد
در مسیر خط‌شکنی انحصار: مجوز تأسیس نخستین شرکت کارگزاری پس از ۱۲ سال دریافت شد

در مسیر خط‌شکنی انحصار: مجوز تأسیس نخستین شرکت کارگزاری پس از ۱۲ سال دریافت شد


معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد

در مسیر خط‌شکنی انحصار: مجوز تأسیس نخستین شرکت کارگزاری پس از ۱۲ سال دریافت شد

۱۳ بهمن‌ماه

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران،معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: این شرکت کارگزاری که چندی قبل مجوز موافقت اصولی خود را از سازمان بورس دریافت کرده بود، موفق به طی فرایندهای لازم شد و بدین ترتیب توانست وضعیت شرکت خود را به تأسیس برساند.
علیرضا ناصرپور در این‌باره افزود: امیدواریم که بعد از دریافت مجوز تأسیس، به زودی شاهد دریافت مجوز فعالیت این شرکت کارگزاری نیز باشیم.
وی عنوان کرد: علاوه بر این شرکت، طی سه ماه گذشته، مجوز موافقت اصولی ۵ شرکت کارگزاری هم صادر شده است و فرایند بررسی شرکت‌های کارگزاری به سرعت ادامه دارد و در آینده‌ای نزدیک در خصوص مابقی شرکت‌های دیگر که درخواست داده بودند، تصمیم‌گیری و ابلاغ نظر خواهد شد.
علیرضا ناصرپور ادامه داد: علاوه بر این، درباره سایر نهادهای مالی در این بازه زمانی مجوز موافقت اصولی ۴ شرکت جدید سبدگردان دیگر نیز صادر شد و همچنین مجوز تأسیس ۲ شرکت سبدگردان هم که از قبل موافقت اصولی خود را دریافت کرده بودند صادر شده است. وی اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق، ۲ شرکت سبدگردان دیگر هم موفق به دریافت مجوز فعالیت شدند و تعداد ۲ شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری هم مجوز موافقت اصولی خود را دریافت کردند.
به گفته معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس؛ در حوزه شرکت‌های کارگزاری و هم در حوزه سایر نهادهای مالی از جمله نهادهای مالی خدمات دهنده، فرایند بررسی صدور مجوزها با سرعت در سازمان بورس و اوراق بهادار در حال بررسی است و در صورت احراز شرایط درباره آنها اعمال نظر خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: هدف این است که فرایند بررسی صدور مجوزها تا حد امکان کوتاه شود و درخواست‌های واصله به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت احراز شرایط، اعلام نظر برای آنها انجام شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *