خانه روی خط خبر سامانه توثیق، تحولی در ارائه خدمات نوین به سهامداران بازار سرمایه
سامانه توثیق، تحولی در ارائه خدمات نوین به سهامداران بازار سرمایه

سامانه توثیق، تحولی در ارائه خدمات نوین به سهامداران بازار سرمایه


مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تشریح کرد

سامانه توثیق، تحولی در ارائه خدمات نوین به سهامداران بازار سرمایه

 ۶ مردادماه

توثیق الکترونیکی سهام یا وثیقه‌گذاری سهام، می‌تواند به یک عدالت سراسری در کشور منجر شود که تمامی مردم بتوانند به‌صورت آنلاین و بدون حضور وثیقه‌گذاری، سهام خود را برای دریافت تسهیلات بانکی داشته باشند.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، توثیق سهام را یکی از مزیت‌های سهامداری بازار سرمایه اعلام کرد و به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از سال گذشته توثیق سهام عدالت را کلید زد، به‌طوری که حدود ۳۰۰ هزار نفر، توثیق سهام عدالت خود را در این سامانه انجام دادند.
محمد باغستانی افزود: سال گذشته در مجموع بیش از ۱۷۴ میلیون ورقه سهم توثیق شد و با ایجاد سامانه توثیق الکترونیک، امید است در آینده نزدیک شاهد رشد قابل توجه و چشمگیر آن در کشور بوده و این خدمت به زودی به سهامداران بازار سرمایه ارائه شود.
وی عنوان کرد: با ایجاد سامانه توثیق، تحولی در ارائه خدمات نوین به سهامداران بازار سرمایه به وجود خواهد آمد.
به گفته مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه؛ سمات در راستای ارائه خدمات مطلوب به سهامداران بازار سرمایه، از سال گذشته و برای اولین بار، پروژه توثیق سهام را با همکاری شرکت مدیریت فناوری بورس تهران کلید زد. باغستانی با اعلام اینکه توثیق الکترونیکی سهام، باعث می‌شود که عدالت سراسری برای تمام مردم کشور رقم بخورد، گفت: توثیق الکترونیکی سهام یا وثیقه‌گذاری سهام، می‌تواند به یک عدالت سراسری در کشور منجر شود که تمامی مردم بتوانند به‌صورت آنلاین و بدون حضور وثیقه‌گذاری، سهام خود را برای دریافت تسهیلات بانکی داشته باشند.
لازم به ذکر است؛ مردم برای استفاده کردن از سامانه توثیق الکترونیکی سهام باید در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت انجام داده تا در کنار ده‌ها خدمات آنلاین، بتوانند از مزیت‌های این ابزار استفاده کنند. وی در پایان اظهار کرد: توثیق سهام غالباً از دید سهامداران پنهان مانده است. در سال‌های گذشته، توثیق سهام به‌صورت سنتی، دستی و بسیار زمان‌بر بوده است که به دلیل ذکر شده، سهامداران استقبال کمی نسبت به این ابزار داشتند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *