خانه روی خط خبر داخلی شاهد افزایش نرخ سودآوری شرکت‌ها هستیم
شاهد افزایش نرخ سودآوری شرکت‌ها هستیم

شاهد افزایش نرخ سودآوری شرکت‌ها هستیم


وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد
شاهد افزایش نرخ سودآوری شرکت‌ها هستیم

۶ آبان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه با کمیسیون اقتصادی و نمایندگان مجلس با بیان اینکه یکی از ارکان بازار سرمایه، شورای عالی بورس است گفت: ریاست این شورا با وزیر اقتصاد است که این شورا وظیفه سیاست‌گذاری دارد. از دیگر ارکان بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار است که وظیفه آن نظارت عملیاتی بوده و نهاد ناظر در بازار سرمایه به شمار می‌رود.
وی با اشاره به گفتگو با نمایندگان مجلس درباره وضعیت موجود بازار سرمایه گفت: چند روزی است که وضعیت شاخص مطلوب نیست، اما باید بدانیم هر تصمیمی در بازار سرمایه تأثیرگذار است. به‌طور مثال، بحث افزایش نرخ سود را داشتیم که خوشبختانه بلافاصله از سوی بانک مرکزی تکذیب شد، البته موضوع بسیار مهم این است که تأثیرگذاری نرخ سود بر نقدینگی قطعیت ندارد.
وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه نهادهای نظارتی و حاکمیتی در بازار سرمایه موفقیت‌هایی به دست آوردند گفت: مهم‌ترین موفقیت ریل‌گذاری قوانین در بازار سرمایه بود. همچنین، در حال حاضر از ۳۲۰ شرکت در بورس ۱۸۲ شرکت دارای بازارگردان هستند، به این معنا که ما امروز بازارساز داریم و می‌توانیم اوراق تبعی داشته باشیم.

خبر خوش برای سهامداران
دژپسند گفت: خبر خوش من به سهامداران این است که شاهد افزایش نرخ سودآوری شرکت‌ها هستیم. شرکت‌های بورسی از بنگاه‌های گلچین و صادراتی هستند که در حال حاضر نرخ رشد سود برخی از آن‌ها بیش از ۳۰۰ درصد بوده است. وی ادامه داد: نسبت P/E برخی از شرکت‌ها به ۴ رسیده است که این عدد بسیار خوبی است. وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه از سهامداران خواهش می‌کنم با تأمل نسبت به خرید و فروش سهام خود اقدام کنند گفت: سهامداران بدانند که امروز سهام ارزنده خود را می‌فروشند و با تأمل در این بازار صبر کنند تا مجبور به ارزان‌فروشی نشوند. دژپسند افزود: عده‌ای می‌گویند چرا از بازار حمایت نمی‌شود، اما حمایت ما در بازار ایجاد قوانین و مقررات و اصلاح آن‌ها است و بهترین حمایت می‌تواند اطلاع‌رسانی از وضعیت بازار باشد. وقتی از سودآوری شرکت‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم، یعنی این شرکت‌ها اعتبارآور هستند و نباید سهام آن‌ها ارزان به فروش برود. وی تأکید کرد: البته بنده به‌عنوان یک مقام مسئول به سهامداران نه می‌گویم بفروشید نه می‌گویم بخرید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *