خانه روی خط خبر داخلی صدور کد بورسی برای همه دارندگان سهام عدالت
صدور کد بورسی برای همه دارندگان سهام عدالت

صدور کد بورسی برای همه دارندگان سهام عدالت


وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد
صدور کد بورسی برای همه دارندگان سهام عدالت

۱۲ اردیبهشت

پیرو ابلاغیه مهم مقام معظم رهبری در خصوص آزادسازی سهام عدالت، ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری اولین جلسه کمیته اجرایی ابلاغیه مذکور به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. در این جلسه مقرر شد با سرعت لازم نسبت به صدور کد بورسی برای همه دارندگان سهام عدالت اقدام شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ در این جلسه همچنین مقرر شد در اسرع وقت، جلسه فوق‌العاده شورای عالی بورس به‌منظور بررسی و تصویب مقررات موردنیاز و انتقال سهام به دارندگان سهام عدالت برگزار شود.

سهامداران از فروش شتاب‌زده سهام عدالت خودداری کنند
فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین در حاشیه جلسه هیئت دولت در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال جاری در اشاره به خبر آزادسازی سهام عدالت گفت: به‌عنوان کارشناس توسعه ملی از مردمی که نمی‌توانند سهام خود را مدیریت کنند بگویم که از فروش فوری و شتاب‌زده آن خودداری کنند؛ زیرا ممکن است تعدادی از افراد سودجو با قیمتی بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی سهام نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند و این بسیار خطرناک است زیرا این سهام ارزشمند است.
وی تأکید کرد: خوشحالیم که این آزادسازی صورت گرفته البته طبق دستورالعمل باید آن را به شرکت سرمایه‌گذاری واگذار کرد و یا خود خانوار آن را مدیریت کند.
دژپسند در پایان گفت: بر اساس این دستورالعمل تعیین می‌شود که در مرحله اول چند درصد سهام خواهند داشت؛ بنابراین یک تحول اساسی در دارایی‌های افراد به‌خصوص در این شرایط که حدود ۵۰ میلیون نفر در این سهام حضور دارند. معتقدم که فضای نشاط آموزشی در بازار سرمایه به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند که می‌تواند برای کسانی که مایل به پس‌انداز هستند سهام آن‌ها را به سمت بازار سرمایه هدایت کنیم.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *