خانه روی خط خبر فراهم شدن امکان افزایش دامنه نوسان نمادهای بورسی با درخواست بازارگردان
فراهم شدن امکان افزایش دامنه نوسان نمادهای بورسی با درخواست بازارگردان
0

فراهم شدن امکان افزایش دامنه نوسان نمادهای بورسی با درخواست بازارگردان


معاون عملیات بازار بورس اوراق بهادار تهران تشریح کرد

فراهم شدن امکان افزایش دامنه نوسان نمادهای بورسی با درخواست بازارگردان

۲۸ فروردین‌ماه

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران، مهدی زمانی سبزی معاون عملیات بازار بورس اوراق بهادار تهران، با بیان این جمله که” طی تصویب ضوابطی، امکان افزایش حداکثر دو برابری دامنه نوسان عادی نمادهای بورسی با درخواست بازارگردان میسر شد”، گفت: مطابق مفاد ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس تهران، هر بازارگردان می‌تواند در دوره فعالیت بازارگردانی خود، درخواست تغییر دامنه نوسان قیمت را که نباید از حالت عادی کمتر باشد، با بورس مطرح کند.
وی به تصویب ضوابط مربوط به میزان تغییر دامنه نوسان و تغییر پارامترهای بازارگردانی در هیئت مدیره بورس تهران، اشاره کرد و افزود: از آنجا‌که سازمان بورس میزان تغییر دامنه نوسان و تغییر پارامترهای بازارگردانی را برعهده شرکت بورس گذاشته است، ضوابط مربوطه تهیه و به تصویب هیئت مدیره محترم بورس تهران رسید.
مهدی زمانی خاطرنشان کرد: بر این اساس، افزایش دامنه نوسان که موضوع این ماده است پس از ارائه درخواست بازارگردان و تأیید مدیرعامل بورس تهران، مشروط به اجرا در یک دوره زمانی مشخص، حداکثر معادل دو برابر دامنه نوسان مجاز، امکان‌پذیر می‌باشد.
معاون عملیات بازار اظهار داشت: یک بازارگردان، در صورتی امکان ارائه این درخواست و دریافت مجوز موضوع این ماده را دارد که حداقل طی یک بازه زمانی ۳ ماهه، در نماد مورد درخواست، عملیات بازارگردانی انجام داده باشد و در ۷۰ درصد روزهای فعالیت خود طی سه ماه گذشته در سمت بازارگردانی نماد مورد نظر، به‌طور کامل تعهدات خود را ایفا کرده باشد.
وی ادامه داد: در صورت وجود چند بازارگردان در یک نماد، موافقت تمام بازارگردان‌های فعال در نماد مربوطه در خصوص افزایش دامنه نوسان الزامی است. در این صورت تعهدات بازارگردانی شامل: «حداقل حجم معاملات» و «حداقل حجم سفارش انباشته برای تمامی بازارگردان‌ها»، حداقل به نسبت میزان رشد دامنه نوسان جدید، نسبت به دامنه نوسان قبلی افزایش می‌یابد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *