خانه روی خط خبر داخلی مجمع عمومی عادی سالیانه بورس تهران برگزار شد
مجمع عمومی عادی سالیانه بورس تهران برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه بورس تهران برگزار شد


۲۰ شهریور

مجمع عمومی عادی سالیانه بورس تهران ۲۰ شهریورماه سال ۹۹ با حضور بیش از ۷۷ درصد از سهامداران و فعالان بازار سرمایه تشکیل و پرداخت ۳۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم به تصویب رسید.
در این جلسه علیرضا عسکری مارانی به‌عنوان رئیس جلسه، علی سنگینیان و ناصر امیدواری به‌عنوان ناظرین جلسه، حمید خیل نژاد به‌عنوان دبیر جلسه و سعید ابراهیمی به‌عنوان نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شدند.
در ابتدای جلسه دکتر علی صحرائی مدیرعامل بورس تهران ضمن تشکر از تمامی سهامداران برای حضور در مجمع، گزارش هیئت‌مدیره به مجمع را برای سهامداران بورس تهران قرائت کرد. پس‌ازآن صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۸ بررسی و مورد تصویب قرار گرفت. در ضمن با موافقت سهامداران شرکت بورس، پرداخت ۳۰۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم به تصویب رسید.
همچنین در مجمع عمومی عادی سالیانه بورس اوراق بهادار تهران روزنامه اطلاعات به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار تعیین گردید. مؤسسه حسابرسی «هوشیار بهمند» به‌عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی، مؤسسه حسابرسی «بیات رایان» نیز به‌عنوان بازرس قانونی علی‌البدل تعیین شدند.
حق‌الزحمه حسابرس و بازرس قانونی برای سال ۹۸ مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.
در پایان این جلسه حق حضور اعضای هیئت‌مدیره به مبلغ ۲۰ میلیون ریال خالص به ازای هر جلسه و حداکثر تا سقف ۲ جلسه در ماه تصویب شد. پاداش اعضای هیئت‌مدیره برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۸ مبلغ ۴۹۰ میلیون تومان تعیین و با اکثریت آراء تصویب شد.

سرمایه بورس تهران ۴ هزار میلیارد ریالی می‌شود
در ادامه و با حضور سهامداران، مجمع عمومی فوق‌العاده بورس تهران برگزار شد که طی آن افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی به تصویب رسید.
با توجه به برنامه ارائه‌شده، بورس تهران در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال معادل ۱۰۰ درصد از محل سود انباشته و اندوخته احتیاطی افزایش دهد. همچنیندر مجمع فوق‌العاده اصلاح مفادی از اساسنامه تصویب شد.

انتخاب اعضای هیئت‌مدیره جدید بورس تهران
در ادامه این جلسه همچنین مجمع عمومی عادی سالیانه با حضور بیش از ۷۷ درصد از سهامداران، اعضای هیئت‌مدیره بورس تهران را تعیین کرد.
در این مجمع انتخاب اعضای هیئت‌مدیره بورس تهران مطرح و رأی‌گیری شد. پس از رأی‌گیری، شرکت‌های صندوق بازنشستگی بانک‌ها، بانک آینده، سرمایه‌گذاری صبا تأمین، سرمایه‌گذاری اهداف، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، سرمایه‌گذاری تدبیر و سرمایه‌گذاری توسعه ملی اعضای هیئت‌مدیره بورس تهران را تشکیل دادند.
در ضمن به ترتیب گروه مالی ملت، کارگزاری پیشگامان بازار سرمایه و شرکت کیمیا طب مهیا به‌عنوان اعضای علی‌البدل این هیئت‌مدیره انتخاب شدند.

نشست ویژه روابط عمومی بورس تهران با سهامداران

با توجه به محدودیت‌های ناشی از انتقال ویروس کرونا و با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقرر شد تا پرسش و پاسخ سهامداران در جلسه‌ای با حضور مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران در محل شرکت برگزار گردد.
بدین ترتیب پیرو دستور دکتر علی صحرائی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران در مجمع عادی سالیانه بورس تهران مبنی بر برگزاری جلسه میان سهامداران شرکت بورس با مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل جلسه مذکور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران، جلسه‌ای با حضور آقایان دکتر رضایی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل و محمدی کارشناس امور سهام شرکت بورس با تعدادی از سهامداران حقیقی بورس تهران برگزار شد. در این دیدار صمیمانه دغدغه‌ها و ابهامات سهامداران مطرح و به سؤالات آن‌ها به‌طور مبسوط پاسخ گفته شد. رضایی با اشاره به برگزاری مجمع بورس تهران تصریح کرد: با توجه به تنگنای زمانی که اجازه نداد همه سؤالات سهامداران از مدیرعامل و هیئت‌مدیره در مجمع پرسیده شود، به پیشنهاد مجمع و دستور مدیرعامل محترم بورس مقرر شد جلسه‌ای بین سهامداران حقیقی و مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران برگزار شود. بر اساس این گزارش مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهران گفت: سؤالات مطرح‌شده را به مدیریت ارشد شرکت منعکس خواهد کرد.
وی به موضوعات مطرح‌شده توسط سهامداران پرداخت و اظهار داشت: از مهم‌ترین دغدغه‌های سهامداران می‌توان به عرضه‌های اولیه، شرایط و نوسان‌های بازار، شرایط کلی اقتصاد کشور و آینده بازار سرمایه، قیمت سهم بورس و دورنمای شرکت بورس اشاره کرد.
در پایان این دیدار صمیمانه، سهامداران ضمن ابراز رضایت خاطر از دیدار صورت گرفته نسبت به بهبود شرایط بازار سرمایه کشور ابراز امیدواری کردند.

 

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *