خانه روی خط خبر داخلی نقدینگی واردشده به بازار سرمایه را حفظ می‌کنیم
نقدینگی واردشده به بازار سرمایه را حفظ می‌کنیم

نقدینگی واردشده به بازار سرمایه را حفظ می‌کنیم


وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد
نقدینگی واردشده به بازار سرمایه را حفظ می‌کنیم

۱۰ مرداد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام از راه‌اندازی بورس املاک، مستغلات و امتیازات با سرمایه اولیه پنج هزار میلیارد تومان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، در این جلسه که به ریاست محسن رضایی تشکیل شد وزیر امور اقتصادی و دارایی گزارشی از سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات انجام‌شده در حوزه بازار سرمایه ارائه کرد.
فرهاد دژپسند با اشاره به بند ۹ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از فعال شدن بازار سرمایه به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های تحقق این سیاست‌ها نام برد و گفت: تعداد کدهای سهامداری در بازار سرمایه تا پایان خردادماه ۱۵ میلیون و ۲۵۱ هزار کد و با احتساب سهام عدالت به ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کد رسیده است.
دژپسند عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در بورس و فرابورس در ۴ ماه اول سال را معادل ۱۳۷ میلیارد ریال و نزدیک به دو و نیم برابر کل سال ۹۸ اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ورودی نقدینگی حقیقی و حقوقی خالص به بازار سرمایه معادل ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است که در تلاش هستیم این سرمایه ورودی را حفظ و به بازار اولیه و نهایتاً به حوزه تولید و توسعه سرمایه‌گذاری سوق دهیم.
وی همچنین از راه‌اندازی بورس املاک، مستغلات و امتیازات با سرمایه اولیه ۵ هزار میلیارد تومان خبر داد.
در ادامه این نشست اعضای هیئت عالی نظارت، ضمن ابراز نگرانی از افزایش بی‌رویه نقدینگی، خواستار اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات لازم برای کنترل رشد نقدینگی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی و تسهیل شرایط تأمین سرمایه از طریق بازار سرمایه شدند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ضمن تشکر از گزارش ارائه شده و تلاش‌های صورت گرفته، افزایش پایه پولی در سال گذشته و کاهش نرخ سود بانکی و تأثیر قیمت‌های نسبی در امسال را عامل اصلی افزایش هم‌زمان قیمت‌ها و تورم افسارگسیخته دانست و تأکید کرد تصمیمات و سیاست‌های اقتصادی باید در یک منظومه جامع با در نظر گرفتن همه عوامل و تبعات و پیامدهای آن‌ها اتخاذ شود.
وی افزود: متأسفانه هزینه تورم و فشارهای اقتصادی و تصمیمات ناهماهنگ قوای سه‌گانه را اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه می‌پردازند.

برچسب ها :

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *