خانه آرشیو انتشار شماره ۱۸۴-۱۸۳ «ماهنامه بورس»
انتشار شماره ۱۸۴-۱۸۳ «ماهنامه بورس»
0

انتشار شماره ۱۸۴-۱۸۳ «ماهنامه بورس»


«چشم‌انداز تورم و نقدینگی در اقتصاد ایران»، عنوان شماره جدید «ماهنامه بورس»

«ماهنامه بورس»، ویژه مهر و آبان‌ماه ۱۳۹۹ با موضوع «چشم‌انداز تورم و نقدینگی در اقتصاد ایران» منتشر شد.

دکتر مهران محمدی، سردبیر این نشریه، با اعلام این خبر افزود: در شماره ۱۸۴-۱۸۳ ماهنامه بورس، طی گفتگویی اختصاصی با دکتر تیمور رحمانی، اقتصاددان و استاد دانشگاه تهران، ضمن تشریح دلایل ساختاری تورم در بلندمدت که از آن جمله می‌توان به ساختار هزینه‌ای بنگاه، پایین بودن بهره‌وری کل اقتصاد، رشد نقدینگی و وضعیت مالی دولت اشاره کرد؛ راهکارهای کنترل تورم و تأثیر رویدادهایی مانند انتخابات آمریکا، کرونا و کاهش فروش نفت بر این شاخص اقتصادی، مورد بررسی قرار گرفت. در سرمقاله نیز با عنوان «خروج بورس از روند نزولی و دلالت‌‎های آن بر نقش دولت در بازار سرمایه»، موضوع ابزارهای نقش‌آفرینی دولت در بازار سرمایه با هدف خروج اقتصاد از بحران مطرح شده است.

دکتر محمدی همچنین در خصوص پرونده ویژه این شماره از «ماهنامه بورس» گفت: در این شماره، پرونده‌ای ویژه با عنوان «جذابیت صنعت اوره‌سازان» ارائه شده است که در آن ضمن بررسی چشم‌انداز عرضه و تقاضای اوره و پیش‌بینی قیمت این محصول در بازار جهانی، وضعیت شرکت‌های پتروشیمی اوره‌ساز در بازار سرمایه و سود‌آوری مورد انتظار آن‌ها تحلیل شده است.

محمدی خاطر‌نشان کرد: در بخش مقالات علمی و پژوهشی نیز مقاله‌‌‌ای با موضوع «انواع دسترسی مشتریان به بازارهای سرمایه» به قلم کامران سلمانی قرائی، کارشناس تحقیق و توسعه بورس اوراق بهادار تهران، منتشر شده است.

به گفته وی، مخاطبان می‌توانند بخش‌های «گذری بر مرزهای علم مالی»، «تاریخچه بورس»، «آشنایی با سرمایه‌‌‌گذاری در سهام» را نیز در بخش «الفبای بورس» مطالعه کنند.

وی در خصوص گزارش‌های آماری مربوط به عملکرد بورس اوراق بهادار تهران نیز گفت: در بخش «خلاصه عملکرد بورس»، مطالب مربوطه همچون «آمار معاملات بورس تهران در مهر و آبان‌ماه ۹۹» تهیه‌شده توسط کارشناسان واحد بازار بورس اوراق بهادار تهران و «عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مهر و آبان‌ماه ۹۹» تهیه‌شده توسط شرکت «مشاوره و پردازش اطلاعات مالی پارت» قابل‌مشاهده است.

گفتنی است، «ماهنامه بورس» با بیش از ۲۳ سال سابقه انتشار به‌عنوان نخستین رسانه تخصصی بازار سرمایه کشور، با صاحب‌امتیازی «بورس اوراق بهادار تهران» به‌طور ویژه به بازتاب تازه‌ترین اخبار، رویدادها و فعالیت‌های بورس تهران در عرصه‌های داخلی و جهانی می‌پردازد.

 مخاطبان محترم می‌توانند برای ارائه هرگونه اظهارنظر با تحریریه ماهنامه با شماره تلفن ۲۶۷۴۱۱۵۱ داخلی ۱۰۲ یا آدرس ایمیل mahnamehbourse@gmail.com ارتباط داشته باشند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *