خانه آرشیو انتشار شماره ۱۸۶ «ماهنامه بورس»
انتشار شماره ۱۸۶ «ماهنامه بورس»
0

انتشار شماره ۱۸۶ «ماهنامه بورس»


«دماسنج بورس تب بازارها را گرفت»، عنوان شماره جدید «ماهنامه بورس»

«ماهنامه بورس»، ویژه دی‌ماه سال ۱۳۹۹ با موضوع «دماسنج بورس تب بازارها را گرفت» منتشر شد.

دکتر مهران محمدی، سردبیر این نشریه، با اعلام این خبر افزود: در شماره ۱۸۶ ماهنامه بورس، طی گفتگویی اختصاصی با دکتر علی سعدوندی، اقتصاددان و استادیار فاینانس و بانکداری دانشگاه وولونگونگ و علی خسروشاهی، کارشناس اقتصادی و مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری کاریزما، نقش بازار سرمایه در کنترل و ایجاد تعادل در سایر بازارها، سیاست‌های تقویت بازار سرمایه، انتظارات عموم در خصوص دخالت دولت در این بازار، پیش‌بینی متغیرهای کلان اقتصادی در سال آتی و لزوم عدم قیمت‌گذاری دستوری کالاها تشریح شده است. در سرمقاله نیز با عنوان «موشکافی ارتباط بازار سرمایه و دلار»، مدل‌ها و دیدگاه‌های موجود در مورد رابطه بین شاخص قیمت سهام و قیمت دلار و به‌طور کلی، شناخت عوامل مؤثر بر بازار سرمایه به‌عنوان دسترس‌پذیرترین گزینه پیش روی اقتصاد کشور برای تحقق رشد تولید ناخالص داخلی، مطرح شده است.

دکتر محمدی همچنین در خصوص پرونده ویژه این شماره از «ماهنامه بورس» گفت: در این شماره، پرونده‌ای ویژه با عنوان «صنعت شوینده، از پربازده‌ترین صنایع کشور طی سال‌های اخیر» ارائه شده است که در آن ضمن نگاهی به ارزش بازار جهانی صنعت شوینده در سال‌های گذشته و پیش‌بینی آینده آن، وضعیت این صنعت در داخل کشور از منظر ظرفیت تولید، صادرات و واردات بررسی و عملکرد گذشته و موردانتظار شرکت‌های شوینده در بازار سرمایه تحلیل شده است.

محمدی خاطر‌نشان کرد: در بخش مقالات علمی و پژوهشی نیز مقالاتی با موضوعات متنوع همچون «طبقه‌بندی مشتریان در بازارهای سرمایه و انواع دسترسی آن‌ها به بازار» به قلم کامران سلمانی قرائی، کارشناس تحقیق و توسعه بورس اوراق بهادار تهران و «استخراج رمزارز، تهدید یا فرصت برای صنعت برق کشور» به قلم محبوبه معصومی و ابوذر حاجی‌آبادی منتشر شده است.

به گفته وی، مخاطبان می‌توانند بخش‌های «گذری بر مرزهای علم مالی»، «تاریخچه بورس»، «آشنایی با سرمایه‌‌‌گذاری در سهام» و «نوبلیست‌های مالی» را نیز در بخش «الفبای بورس» مطالعه کنند.

وی در خصوص گزارش‌های آماری مربوط به عملکرد بورس اوراق بهادار تهران نیز گفت: در بخش «خلاصه عملکرد بورس»، مطالب مربوطه همچون «آمار معاملات بورس تهران در دی‌ماه ۹۹» تهیه‌شده توسط کارشناسان واحد بازار بورس اوراق بهادار تهران و «عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در دی‌ماه ۹۹» تهیه‌شده توسط شرکت «مشاوره و پردازش اطلاعات مالی پارت» قابل‌مشاهده است.

گفتنی است، «ماهنامه بورس» با بیش از ۲۳ سال سابقه انتشار به‌عنوان نخستین رسانه تخصصی بازار سرمایه کشور، با صاحب‌امتیازی «بورس اوراق بهادار تهران» به‌طور ویژه به بازتاب تازه‌ترین اخبار، رویدادها و فعالیت‌های بورس تهران در عرصه‌های داخلی و جهانی می‌پردازد.

مخاطبان محترم می‌توانند برای ارائه هرگونه اظهارنظر با تحریریه ماهنامه با شماره تلفن ۲۶۷۴۱۱۵۱ داخلی ۱۰۲ یا آدرس ایمیل mahnamehbourse@gmail.com ارتباط داشته باشند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *