خانه روی خط خبر داخلی سهامدارانی که سجامی نشوند، سود سهام دریافت نمی‌کنند
سهامدارانی که سجامی نشوند، سود سهام دریافت نمی‌کنند

سهامدارانی که سجامی نشوند، سود سهام دریافت نمی‌کنند


مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد

سهامدارانی که سجامی نشوند، سود سهام دریافت نمی‌کنند

۲۳ تیر

دکتر علی صحرائی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار قصد دارد به‌صورت تدریجی مشکل عدم پرداخت سود مجامع از طریق سامانه سجام را رفع کند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران، دکتر صحرائی در پاسخ به سؤال خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص که با توجه به شیوع کرونا و فرارسیدن فصل مجامع، چند درصد از مجامع به‌صورت حضوری و چند درصد به‌صورت مجازی برگزار شده است، گفت: شرکت ما به‌صورت الکترونیکی مجامع را برگزار می‌کند، بیش از ۸۰ هزار سهامدار داریم و برنامه ما این است که با سیستمی که راه‌اندازی کرده‌ایم، مجامع را به‌صورت الکترونیکی برگزار کنیم.
مدیرعامل بورس تهران در پاسخ به این پرسش که چند درصد از شرکت‌ها سود مجامع را به‌صورت سجامی و چند درصد به‌صورت غیرسجامی پرداخت می‌کنند، گفت: تمام شرکت‌ها ملزم هستند پرداخت سود را به‌صورت سجامی انجام دهند، اما در مواردی برخی از سهامداران سجامی نیستند و شرکت‌ها هیچ اطلاعاتی از آن‌ها ندارند. در کل، ناشران علاقمند هستند که سود سهامداران را از طریق سامانه سجام پرداخت کنند.
دکتر صحرائی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان بورس می‌تواند تمام شرکت‌ها را ملزم به پرداخت سود از طریق سامانه سجام کند، بیان کرد: سازمان بورس قصد دارد این الزام را به‌صورت تدریجی پیاده کند، البته در حال حاضر نیز ناشران ملزم به انجام این کار هستند، زیرا سود مجامع برخی از شرکت‌ها ناچیز است و صرفه اقتصادی ندارد که سهامدار برای دریافت آن به بانک مراجعه کند. وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این مشکل به‌مرور زمان حل شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *