معرفی کتاب

معرفی کتاب


سقوط بازار سهام در ۱۹۲۰ پایان عصر رونق

نویسنده: برندا لانگ
ترجمه: محمود نجفی نژاد
نوبت چاپ: اول، ۱۳۹۹
تعداد صفحات: ۱۱۸
قیمت: ۱۸۰,۰۰۰ ریال
ناشر: دنیای اقتصاد

 

 

آمریکایی‌ها سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۹ میلادی را با تعابیری مانند دوران طلایی شکوفایی اقتصادی، عصر جدید، دهه شکوفایی یا عصر پای‌کوبی توصیف می‌کردند. این دوران که در پی جنگ جهانی اول شکل گرفته بود، بشارت آینده‌ای نویدبخش می‌داد؛ اما در سال آخر این دوران، ورق برگشت و مصیبت رکود و بیکاری و فقر از راه رسید و رویای آمریکایی به کابوس جهانی تبدیل شد و ارزش سهام در بازارهای آمریکا و در پی آن در دیگر کشورهای جهان، سقوط کرد. این کتاب شرح همین صعود و سقوط است.
سقوط وال‌استریت در سال ۱۹۲۹ میلادی به‌عنوان سه‌شنبه سیاه شناخته شده است. سقوط بزرگ یا سقوط بازار سهام، ۲۴ اکتبر سال ۱۹۲۹ میلادی آغاز شد و مخرب‌ترین سقوط در تاریخ ایالات‌متحده آمریکا بود. این دوره، آغاز رکود بزرگی بود که بالغ بر ده سال همه کشورهای صنعتی غربی تحت تأثیر آن قرار گرفتند.
براند لانگ به مدت بیست سال، روزنامه‌نگار، نویسنده و متخصص روابط عمومی بوده است و طی این دوره او برای روزنامه‌ها مجلات و انتشارات اقتصادی نوشته و در مسند روابط عمومی برای مشتریان متنوعی انجام وظیفه کرده است. او شش کتاب برای انتشارات خانه چلسی نوشته یا ویرایش کرده است. براندا عضو روزنامه‌نگاران و نویسندگان آمریکا است و در دولیستون پنسیلوانیا زندگی و کار می‌کند.

 

صنایع بورس و فرابورس ایران

نویسندگان: محمود نجفی نژاد، سیده محدثه موسوی
نوبت چاپ: اول، بهار ۱۳۹۹
تعداد صفحات: ۲۲۸
قیمت: ۵۰۰,۰۰۰ ریال
ناشر: چالش

 

 

 

بازار سرمایه به‌عنوان یکی از ارکان اقتصاد کشور نقش مهمی در جذب پس‌اندازها و منابع مالی کوچک مردم و تخصیص آن‌ها در جهت تأمین مالی طرح‌های بزرگ اقتصادی دارد. تردیدی نیست که رشد اقتصادی، توسعه رفاه و عدالت اجتماعی و گسترش سازوکارهای تأمین مالی در گرو رشد بازار سرمایه به‌تناسب اندازه اجزای سیستم اقتصادی است.
ازاین‌رو مؤلفان این کتاب هدف از ارائه این کتاب را آشنایی خوانندگان با شرایط و فواید پذیرش شرکت‌ها در بازار بورس و فرابورس ایران، معرفی انواع گروه و محصولات این بازارها، معرفی نمادها و شرکت‌های پذیرفته‌شده در هر یک از گروه‌های صنایع دانسته‌اند. همچنین در این کتاب محصولات و خدمات این شرکت‌ها معرفی شده است تا سرمایه‌گذار و فعالان بازار سرمایه یک دید کلی درباره گروه صنایع مختلف بازار بورس و فرابورس ایران به دست آورند و منبع مفید و خلاصه‌ای از تمام صنایع و شرکت‌های این بازارها در دسترس داشته باشد.
فصل اول این کتاب، پذیرش شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران، فصل دوم، شرایط پذیرش و عرضه اوراق بهادار در فرابورس ایران، فصل سوم معرفی صنایع بورس و فرابورس ایران و فصل چهارم معرفی نمادهای بازار عادی را معرفی کرده است.

نظر(1)

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *