خانه روی خط خبر داخلی الزام ارسال درخواست‌‌های انتشار اوراق مرابحه و اجاره از طریق سامانه «ناب»
الزام ارسال درخواست‌‌های انتشار اوراق مرابحه و اجاره از طریق سامانه «ناب»

الزام ارسال درخواست‌‌های انتشار اوراق مرابحه و اجاره از طریق سامانه «ناب»


رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد

الزام ارسال درخواست‌‌های انتشار اوراق مرابحه و اجاره از طریق سامانه «ناب»

۱۸ بهمن‌ماه

رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: پس از ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری، ارسال درخواست‌‌های انتشار اوراق مرابحه و اجاره صرفاً از سامانه نظارت بر انتشار اوراق بهادار بدهی (ناب) صورت می‌گیرد.
مرتضی چشان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: پس از طی مرحلۀ آزمایشی جهت تست سامانه نظارت بر انتشار اوراق بهادار بدهی که از تاریخ ۱۸ مهرماه سال جاری تاکنون صورت پذیرفت، کلیۀ درخواست‌های انتشار اوراق مرابحه و اجاره پس از تاریخ ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری، با مدارک کامل مطابق با رویه انتشار اوراق مذکور باید صرفاً از طریق سامانه یادشده به آدرس https://nab.seo.ir برای بررسی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شود و درخواست‌های خارج از سامانه یادشده و یا ناقص به‌منزلۀ عدم ارسال درخواست تلقی شده و ترتیب اثر داده نخواهد شد. وی در ادامه تصریح کرد: مشاوران و متقاضیان تأمین مالی باید به ارسال کامل مدارک و مستندات مطابق رویه‌های انتشار اوراق و همچنین پاسخگویی به مکاتبات و ارسال مدارک درخواستی سازمان بورس و اوراق بهادار به دلیل تأثیر در ارزیابی عملکرد و تمدید مجوز مشاور عرضه توجه کافی داشته باشند.
چشان گفت: مسیر دستیابی به رویه‌های انتشار اوراق از طریق سایت سازمان بورس و اوراق بهادار بخش مدیریت نظارت بر بازار اولیه/ اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی/تب فایل‌ها و فرم‌ها است. رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه افزود: پس از تکمیل سایر فازهای سامانه ناب، مسیر ارسال درخواست‌های انتشار سایر انواع اوراق بدهی از جمله خرید دین، منفعت، مشارکت و … نیز از طریق سامانه مذکور خواهد بود که پس از نهایی شدن فازهای سامانه یادشده اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.
چشان در ادامه افزود: امکان مشاهده آخرین وضعیت درخواست به‌صورت لحظه‌ای توسط متقاضی تأمین مالی و الکترونیک شدن و حذف فرآیند کاغذی از کل فرآیند تأمین مالی و امضای دیجیتال در مراحل بعدی تکمیل سامانه، از ویژگی‌های مهم و کلیدی این سامانه است که به موجب آن شفافیت و سرعت تأمین مالی متقاضیان افزایش می‌یابد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *