خانه روی خط خبر داخلی جمع‌بندی درخواست‌های تأمین مالی با راه‌اندازی سامانه پنل بدهی
جمع‌بندی درخواست‌های تأمین مالی با راه‌اندازی سامانه پنل بدهی

جمع‌بندی درخواست‌های تأمین مالی با راه‌اندازی سامانه پنل بدهی


معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد

جمع‌بندی درخواست‌های تأمین مالی با راه‌اندازی سامانه پنل بدهی

۲۳ بهمن‌ماه

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سامانه پنل بدهی به‌منظور بررسی درخواست‌ها و انعکاس جمع‌بندی سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با مسئله تأمین مالی‌ طراحی شده است. رضا عیوضلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، درباره جزئیات پنل بدهی، اظهار کرد: با هدف ساماندهی بررسی درخواست‌های مربوط به انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه اقدامات اجرایی مربوط به پنل بدهی از یک سال گذشته آغاز شد و در حال حاضر با توجه به تست‌های لازم قابلیت بهره‌برداری دارد؛ همچنین درخواست‌هایی نیز از سوی مشاوران عرضه از طریق این سامانه دریافت شده است.
وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار با توجه به تعمیق روزافزون بازار بدهی و افزایش تعداد درخواست‌های شرکت‌ها برای تأمین مالی سامانه‌ای را در دستورکار خود قرار داد تا فرآیندها به‌صورت سیستماتیک طی شود به‌نحوی‌که بانیان و مشاوران آنها بتوانند درخواست‌های تأمین مالی خود را در بستر پنل بدهی به‌صورت منسجم ارسال کنند. معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه گفت: در سامانه پنل بدهی امکان اخذ بازخورد توسط مشاوران و بانیان تأمین مالی وجود دارد و آنها می‌توانند از مراحل اداری درخواست خود مطلع شوند.
عیوضلو تصریح کرد: درخواست‌ها در پنل بدهی بررسی می‌شود و در صورت مشاهده نقص مدرک به مشاوران و بانیان تأمین مالی اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد، همچنین نتایج بررسی‌ها نیز از طریق این سامانه به آنها ارجاع می‌شود. معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: برای بررسی درخواست‌ها و انعکاس جمع‌بندی سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با مسئله تأمین مالی‌ این سامانه طراحی شده است.
عیوضلو گفت: برنامه‌ریزی‌هایی صورت‌گرفته تا قراردادهای انتشار نیز در بستر پنل بدهی به امضای طرفین برسد؛ برای انجام تأمین مالی به‌واسطه بازار بدهی رکن‌های متعددی از جمله (متعهد پذیره‌نویس، بازارگردان، ضامن، عامل و …) وجود دارد که با اجرایی شدن این فرآیند شاهد کاهش اتلاف زمان و نظام‌مند شدن فرآیند امضای قرارداد تا انتشار اوراق بدهی خواهیم بود.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان در رابطه با پنل بدهی برای سهامداران شرکت‌ها، تصریح کرد: اگر شرکت‌ها بتواند تأمین مالی مناسبی را با نرخ معقول و در کوتاه‌ترین زمان انجام دهند به‌طور حتم به نفع سهامداران خواهد بود، زیرا غالباً شرکت‌ها به‌منظور گسترش طرح‌های عمرانی، سرمایه در گردش و … نسبت به بهره‌مندی از بازار بدهی اقدام می‌کنند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *