خانه آرشیو انتشار شماره ۱۹۱ «ماهنامه بورس»
انتشار شماره ۱۹۱ «ماهنامه بورس»
0

انتشار شماره ۱۹۱ «ماهنامه بورس»


«خیزش رمزارزها؛ از چالش تا فرصت»، عنوان شماره جدید «ماهنامه بورس»

«ماهنامه بورس»، ویژه خردادماه سال ۱۴۰۰ با موضوع «خیزش رمزارزها؛ از چالش تا فرصت» منتشر شد.

دکتر مهران محمدی، سردبیر این نشریه، با اعلام این خبر افزود: در شماره ۱۹۱ ماهنامه بورس، طی گفتگویی اختصاصی با سپهر محمدی، رئیس انجمن بلاک‌چین ایران و رحمان معصوم‌پور امیرآبادی، دکترای علوم اقتصادی و معامله‌گر بازارهای مالی، نقش رمزارزها در تغییر فضای سرمایه‌گذاری در داخل و خارج از کشور، تهدیدها و فرصت‌های رمزارزها برای اقتصاد کشور، قوانین داخلی و بین‌المللی در این حوزه و تأثیر قدرت گرفتن این طبقه از دارایی‌ها بر اثربخشی سیاست‌های پولی و مالی تشریح شده است.

همچنین، در این شماره، ضمن گفتگو با حمید حسن‌آبادی، مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص جزئیات و میزان پیشرفت برنامه‌های این مدیریت در سال جاری از جمله بهره‌برداری از سامانه معاملات بومی برای انجام معاملات چندین نماد در بازاری خاص، پیاده‌سازی و توسعه سامانه نظارت بر شرکت‌های رتبه‌بندی، توسعه گذرگاه سرویس بازار سرمایه، ارتقای نرم‌افزار و زیرساخت مرکز صدور گواهی الکترونیکی و به‌روزرسانی و ارتقای سامانه تبادل اطلاعات نهادهای مالی صحبت شده است.

در سرمقاله نیز با عنوان «چالش‌ها و فرصت‌های خیزش رمزارزها»، ضمن برشمردن کارکردهای اصلی پول و ویژگی‌های خاص رمزارزها، یکی از مهم‌ترین ابهامات ظهور و رونق رمزارزها یعنی اثر آن بر سیاست‌های پولی توضیح داده شده است. در ادامه نیز پیشنهاد شده است که به تبعیت از بازارهای سرمایه بین‌المللی، با راه‌اندازی بازار قراردادهای آتی و صندوق‌های قابل‌معامله مبتنی بر این دارایی‌ها، چالش رونق گرفتن بازار رمزارزها و احتمال متضرر شدن فعالان این بازار به فرصت استفاده از ابزارهای بازار سرمایه و امکان تحقق سود بیشتر تبدیل شود.

دکتر محمدی همچنین در خصوص قسمت تحلیل صنعت این شماره از «ماهنامه بورس» گفت: در این شماره، گزارشی ویژه با عنوان «نگاه کلی به صنعت بیمه در شرایط فعلی کشور» ارائه شده است که در آن ضمن نگاهی به بازارهای جهانی و وضعیت صنعت بیمه در کشور، عملکرد شرکت‌های بیمه حاضر در بازار سرمایه تشریح و تهدیدها و فرصت‌های پیش‌روی این صنعت بررسی شده است.

محمدی خاطر‌نشان کرد: در بخش مقالات علمی و پژوهشی نیز مقالاتی با موضوعات متنوع همچون «اثرگذاری نرخ تورم بر ارزش بازار بورس» به قلم محمدمهدی مؤمن‌زاده، مهسا بناکار و امیرحسین شکرآبی و «معرفی سبدگردان حقیقی در بازار سرمایه» به قلم محمد پیرحیاتی، عضو انجمن بین‌المللی مشاوران مدیریت سرمایه‌گذاری منتشر شده است.

به گفته وی، مخاطبان می‌توانند بخش‌های «شروع سرمایه‌گذاری در سهام»، «گذری بر تاریخ بازار سرمایه ایران»، «مالی رفتاری و سوگیری‌های شناختی- احساسی»‌، «نوبلیست‌های مالی» و «معرفی کتاب» را نیز در بخش «الفبای بورس» مطالعه کنند.

وی در خصوص گزارش‌های آماری مربوط به عملکرد بورس اوراق بهادار تهران نیز گفت: در بخش «خلاصه عملکرد بورس»، مطالب مربوطه همچون «آمار معاملات بورس تهران در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰» تهیه‌شده توسط کارشناسان واحد بازار بورس اوراق بهادار تهران و «عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰» تهیه‌شده توسط شرکت «مشاوره و پردازش اطلاعات مالی پارت» قابل‌مشاهده است.

گفتنی است، «ماهنامه بورس» با بیش از ۲۳ سال سابقه انتشار به‌عنوان نخستین رسانه تخصصی بازار سرمایه کشور، با صاحب‌امتیازی «بورس اوراق بهادار تهران» به‌طور ویژه به بازتاب تازه‌ترین اخبار، رویدادها و فعالیت‌های بورس تهران در عرصه‌های داخلی و جهانی می‌پردازد.

مخاطبان محترم می‌توانند برای ارائه هرگونه اظهارنظر با تحریریه ماهنامه با شماره تلفن ۲۶۷۴۱۱۵۱ داخلی ۱۰۳-۱۰۲ یا آدرس ایمیل mahnamehbourse@gmail.com ارتباط داشته باشند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *