خانه روی خط خبر داخلی بازار سرمایه، عالی‌ترین فرصت نظام اقتصادی کشور
بازار سرمایه، عالی‌ترین فرصت نظام اقتصادی کشور

بازار سرمایه، عالی‌ترین فرصت نظام اقتصادی کشور


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد
بازار سرمایه، عالی‌ترین فرصت نظام اقتصادی کشور

۲۳ اردیبهشت

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پنجاه و یکمین نشست ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی که در ۲۳ اردیبهشت‌ماه با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، تأکید کرد: ما باید کاری کنیم تا مردم با آگاهی و شناخت کافی وارد بازار سرمایه شوند و از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های مشاوره و سبدگردان‌ها برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند تا میزان ریسک‌پذیری آن‌ها کاهش یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، دکتر حسن قالیباف اصل در این جلسه با ارائه گزارشی از روند روزافزون رشد بورس، از استقبال گسترده مردم از سرمایه‌گذاری در بورس، پذیره‌نویسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله موسوم به ETF و آزادسازی سهام عدالت به‌عنوان سه رویداد بزرگ بازار سرمایه در سال جاری نام برد و بر لزوم ارتقای سطح آموزش و آگاهی مردم در این زمینه تأکید کرد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران افزود: ما باید کاری کنیم تا مردم با آگاهی و شناخت کافی وارد این بازار شوند و از ظرفیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های مشاوره و سبدگردان‌ها برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند تا میزان ریسک‌پذیری آن‌ها کاهش یابد.
محمدرضا پور ابراهیمی نماینده کرمان و رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم از استقبال چشمگیر مردم از سرمایه‌گذاری در بورس به‌عنوان یک موقعیت استثنایی و عالی‌ترین فرصت برای نظام اقتصادی کشور نام برد و خواستار هدایت سرمایه‌ها به‌سوی طرح‌ها و بنگاه‌های واقعی اقتصادی و واگذاری شرکت‌های دولتی شد.
علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بابیان اینکه دولت برنامه‌های مدون و منسجمی برای استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه تدارک دیده است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد، تأکید کرد: ترساندن مردم از حضور در این بازار اقدامی غیر کارشناسی و نادرست است.
محمد حدادی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر لزوم تدوین پیوست رسانه‌ای برای برنامه‌های بازار سرمایه و ارتقای آگاهی‌های عمومی در این زمینه تأکید کرد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *