خانه روی خط خبر داخلی تأکید مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران بر حمایت از دارایی‌های سرمایه‌گذاران حقیقی
تأکید مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران بر حمایت از دارایی‌های سرمایه‌گذاران حقیقی
0

تأکید مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران بر حمایت از دارایی‌های سرمایه‌گذاران حقیقی


۲۰ دی

در نشست هم‌اندیشی با مدیران بازار سرمایه مطرح شد
تأکید مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران بر حمایت از دارایی‌های سرمایه‌گذاران حقیقی

در نشست هم‌اندیشی با مدیران بازار سرمایه که روز پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه در محل ساختمان جدید بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد، دکتر شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و دکتر علی صحرائی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران بر صیانت از منافع سرمایه‌گذاران خرد تأکید کردند. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، دکتر شاپور محمدی در این نشست، ضمن اشاره به تلاش مدیران بورسی کشور در کنترل هیجانات چند روز قبل، گفت: باید از زحمات مدیران بورسی تشکر کنیم که با وحدتی بی‌نظیر نشان دادند که این بازار از بلوغ بسیار بالایی برخوردار است و اهالی این بازار می‌توانند با همدلی بی‌نظیر در شرایط بغرنج عملکرد اثربخش داشته باشند. در این نشست رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن مرور وقایع اخیر و تبریک عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیکته کردن قدرت کشور به آمریکای جنایتکار، شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به اهالی بازار سرمایه تسلیت گفت و افزود: سردار قاسم سلیمانی در داخل و خارج از ایران فرد بسیار محبوب و قابل‌احترامی بود و اقدامات و عملکرد این سردار بزرگ برای ایرانیان افتخارآفرین است.

تداوم نقدشوندگی اصل مهم بازار سرمایه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اجماع نظر کارشناسان مبنی بر ضرورت پرهیز از تعطیلی بازار افزود: اکثریت صاحب‌نظران به‌اتفاق تأکید کردند توقف معاملات بورسی ضرورت ندارد؛ بنابراین روال عادی بازار طی شد و خوشبختانه با همراهی ارکان بازار سرمایه در ۴ روز کاری هفته، بورس نزدیک به ۱۶ هزار میلیارد تومان گردش مالی داشت. دکتر محمدی با تأکید بر تلاش این سازمان برای حفظ ویژگی نقدشوندگی بازار سرمایه در مقایسه با بازارهای موازی، گفت: در بازار سرمایه تلاش شد تا با بازارگردانی صحیح و حمایت حقوقی‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نقدشوندگی ادامه یابد تا کسانی که نیاز به نقدینگی دارند به این امکان دسترسی داشته باشند.
دکتر محمدی، کاهش چند روز گذشته شاخص را موقت و زودگذر ارزیابی کرد و گفت: به خاطر دارید که درست در اوایل حضور بنده در سازمان بورس، رئیس‌جمهور تروریست آمریکا باعث شد بازار در شرایطی مشابه این روزها قرار گیرد. در آن زمان تأکید شد این موضوع کوتاه‌مدت است و تأثیری بر روند کلی بورس ندارد و سودآوری شرکت‌ها ادامه خواهد داشت. همین اتفاق هم افتاد و دیدیم که بازار سرمایه چند روز بعد به مسیر رشد بازگشت. در حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام (ره) نیز روند بازار دگرگون شد و نگرانی‌هایی در بازار سرمایه شکل گرفت اما بازار با سرعت به شرایط عادی بازگشت.

بازار سرمایه ظرفیت‌های گسترده دارد
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به ظرفیت بزرگ بازار سرمایه ایران گفت: این بازار اکنون شرکت‌های چند میلیون دلاری را در درون خود جای داده است. پتانسیل بازار ما عمق گسترده داشته و ازاین‌جهت تحولاتی مانند برجام یا برقراری مجدد تحریم‌ها و حمله تروریستی و… نمی‌تواند بر قوت و قدرت بازار سرمایه ایران تأثیری داشته باشد. دکتر محمدی با تأکید بر لزوم حمایت و یاری فعالین حقوقی و حقیقی بازار سرمایه در شرایط خاص افزود: لازم است که نهادهای مالی و مدیران باتجربه بازار، در چنینی شرایطی تجربیات خود را به افرادی که تحت تأثیر التهابات هستند، منتقل کنند تا آن‌ها نیز متوجه موقتی بودن شرایط شوند و اقدامات هیجانی انجام ندهند و سرمایه خود را به خطر نیندازند.

اولویت سازمان رفع نگرانی و اطمینان بخشی به سهامداران است
دکتر محمدی با بیان اینکه رفع نگرانی و اطمینان‌بخشی سرمایه‌گذاران، اولین اولویت مسئولین بازار سرمایه است، ادامه داد: امروز ابزارهای ثبات‌بخش متعددی در بازار وجود دارند. روندهای بازار نیز امیدبخش بوده و حمایت از بازار سرمایه همچنان ادامه خواهد داشت.

حمایت از دارایی‌های سرمایه‌گذاران حقیقی
در ادامه، دکتر علی صحرائی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران بر حمایت از دارایی‌های سرمایه‌گذاران حقیقی تأکید کرد و از مشارکت شرکت‌ها و صندوق‌های بزرگ در آرام‌بخشی به شرایط بازار در جهت افزایش نقدشوندگی بازار تشکر کرد.
در این نشست مدیران بازار سرمایه کشور ضمن قدردانی از اقدامات اخیر سازمان بورس، اعمال محدودیت دامنه نوسان دو درصدی در بازارهای بورس و فرابورس را اقدامی ارزشمند برشمردند و تأکید کردند هم گام با سازمان بورس و اوراق بهادار در هر شرایطی از بازار سرمایه کشور حمایت می‌کنند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *