خانه رودررو شرکت‌های در دست عرضه اولیه بورس اوراق بهادار تهران
شرکت‌های در دست عرضه اولیه بورس اوراق بهادار تهران
0

شرکت‌های در دست عرضه اولیه بورس اوراق بهادار تهران


یکی از فعالیت‌های اصلی شرکت بورس اوراق بهادار تهران در راستای توسعه بازار سرمایه، پذیرش و عرضه اولیه شرکت‌های جدید می‌باشد. از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون شش شرکت با مجموع سرمایه اسمی ۲۹،۰۷۵ میلیارد ریال و ارزش روز بالغ بر ۴۳۴،۵۰۰ میلیارد ریال عرضه اولیه شده و پیش‌بینی می‌گردد حداقل سه شرکت دیگر نیز با مجموع سرمایه اسمی ۱۰،۳۵۰ میلیارد ریال در سه صنعت شوینده، کشاورزی و تأمین سرمایه، عرضه اولیه گردند. در ادامه خلاصه‌ای از وضعیت دو شرکت که در مراحل پایانی خود برای عرضه اولیه می‌باشند، ارائه می‌گردد.

۱- شرکت پدیده شیمی قرن (سهامی عام)
شرکت پدیده شیمی قرن از جمله شرکت‌های مجموعه گلرنگ بوده که در تاریخ  ۱۳۸۹/۰۱/۲۸  تأسیس و در حال حاضر با دو برند اکتیو و حیات در صنعت شوینده‌ مشغول فعالیت می‌باشد. موضوع فعالیت شرکت انجام تمام فعالیت‌های تجاری و بازرگانی اعم از تولید و فرآوری، توزیع، خرید و فروش، صادرات و واردات، بسته‌بندی، نگهداری و انبارش، حمل‌ونقل و عرضه کلیه کالاهای مجاز مخصوصاً مواد اولیه و کلیه محصولات و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، شوینده، ضدعفونی کننده، تمیزکننده و شیمیایی، انواع کرم‌ها، فرآورده‌های گیاهی و ارگانیک، فرآورده‌های با خواص دارویی، مواد و لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی و درمانی، ضدعفونی‌کننده‌های بیمارستانی و دامپزشکی، فرآورده‌های مرتبط حاصل از فناوری‌های نوین و اقلام بسته‌بندی و مواد اولیه آنها و انجام خدمات آزمایشگاهی، اخذ و اعطای نمایندگی از کارخانجات و شرکت‌های معتبر تولیدی، تحقیقاتی و یا تأمین‌کنندگان مواد اولیه داخلی و خارج از کشور مرتبط با محصولات موضوع شرکت و … می‌باشد.

 

۲-شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر(سهامی خاص)

شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی کوثر از جمله هلدینگ‌های فعال در بخش کشاورزی و دامپروری با تأکید بر حوزه‌های مرغ، ماهی، گوشت قرمز و شیر می‌باشد. سرمایه هلدینگ ۲٫۷۵۰ میلیارد ریال بوده و در تاریخ ۱۳۶۲/۰۳/۱۶ تأسیس شده است. شرکت در تاریخ ۱۳۹۸/۰۴/۰۱ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرش شده است. بیش از ۹۹ درصد از سهام شرکت در اختیار سازمان اقتصادی کوثر می‌باشد.
فعالیت اصلی این هلدینگ سرمایه‌گذاری و مشارکت در شرکت‌ها و مؤسسات و طرح‌های تولیدی کشاورزی و دامپروری، مرغداری، پرورش و صید آبزیان، خوراک دام و طیور و صنایع تولید و فرآوری مواد اولیه، محصولات واسطه‌ای و محصولات نهایی وابسته به فعالیت های فوق می‌باشد که از طریق ۱۴ شرکت فرعی مربوط به هلدینگ انجام می‌گیرد. محصولات اصلی مجموعه هلدینگ شامل جوجه یک‌روزه مادر و پدر گوشتی،جوجه یک‌روزه گوشتی،جوجه یک‌روزه مادر تخم‌گذار،جوجه یک‌روزه تخم‌گذار تجاری،گوشت مرغ (گرم،منجمد،فرآوری)  شیر، خوراک دام و طیور، پولت تخم‌گذار، گوشت مرغ زنده می‌باشد.

پرونده ۴۰ شرکت، روی میز پذیرش بورس تهران

شایان ذکر است که علاوه بر موارد ذکر شده، در حال حاضر پرونده بیش از ۴۰ شرکت در بورس اوراق بهادار تهران به منظور پذیرش و عرضه اولیه در دست بررسی و آماده‌سازی برای طرح در هیئت پذیرش یا درج نماد می‌باشد. بورس اوراق بهادار تهران همواره از ورود شرکت‌های جدید به بازار و افزایش اندازه آن استقبال می‌نماید. اما با توجه به مسؤلیت اجتماعی و رعایت حقوق سهامداران خرد، تلاش بورس همواره بر این است که شرکت‌ها با حداکثر شفافیت وارد بازار شوند؛ لذا هیچگاه در این امر تعلل ننموده و در صورت ارائه مدارک و مستندات و اطلاعات مقتضی از سوی سهامداران عمده و شرکت‌ها، پذیرش و عرضه در اسرع وقت انجام خواهد شد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *