خانه روی خط خبر داخلی صندوق‌های بخشی برای ۴۰ صنعت بورسی راه‌اندازی می‌شود
صندوق‌های بخشی برای ۴۰ صنعت بورسی راه‌اندازی می‌شود

صندوق‌های بخشی برای ۴۰ صنعت بورسی راه‌اندازی می‌شود


مدیر عامل بورس تهران خبر داد

صندوق‌های بخشی برای ۴۰ صنعت بورسی راه‌اندازی می‌شود

۱۱ آذرماه

نهادهای مالی باید صندوق‌های بخشی متعددی را در ۴۰ صنعت بورسی عملیاتی کنند. محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، درباره صندوق‌های بخشی، گفت: پس از شروع به کار اولین صندوق بخشی صنعت پتروشیمی در بورس تهران، پذیره‌نویسی صندوق بخشی حوزه صنعت خودرو به‌صورت مولتی NAV انجام شد و تلاش می‌شود با این اقدام و ایده، گام مهمی در بحث مربوط به صدور و تسهیل فرآیند اخذ مجوز برای فعالیت صندوق‌ها در صنایع مختلف برداشته شود.
وی افزود: سایر نهادهای مالی باید با رغبت بسیار بالا، صندوق‌های بخشی متعددی را در ۴۰ صنعت بورسی عملیاتی کنند.
مدیرعامل بورس تهران درباره پذیرش شرکت‌های تازه‌تأسیس از سوی بورس تهران، افزود: شرکت‌های تازه‌تأسیس که مفاهیم آن به بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای برمی‌گردد باید تأمین مالی خود را به‌عنوان شرکت سهامی عام پروژه در بازار اولیه انجام دهند چراکه پذیرش شرکت‌ها در بازار اول و دوم بورس مستلزم داشتن دوره زمانی یک تا دو سال فعالیت است. در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های سهامی عام پروژه به بورس تهران درخواست ارائه کرده‌اند که طبق روال در هیئت پذیرش مورد بررسی قرار ‌می‌گیرد.
محمود گودرزی اظهار داشت: شرکت‌هایی در صنعت زراعت، فولاد، پتروشیمی و سایر صنایع آماده عرضه اولیه هستند که متناسب با شرایط بازار، برای عرضه اولیه آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *