خانه روی خط خبر داخلی اهمیت ارزیابی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر صنایع
اهمیت ارزیابی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر صنایع

اهمیت ارزیابی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر صنایع


در میز صنعت سرمایه‌گذاری تشریح شد

اهمیت ارزیابی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر صنایع

۱۴ آذرماه

در بیستمین نشست میز صنعت سازمان بورس و اوراق بهادار بر بررسی تمام مؤلفه‌های تأثیرگذار بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری با کانون نهادهای سرمایه‌گذاری به‌منظور رفع مشکلات و مسائل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأکید شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، بیستمین نشست میز صنعت سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع صنعت سرمایه‌گذاری به همت مدیریت نظارت بر ناشران و اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران این سازمان و با حضور علیرضا ناصرپور عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، رضا عیوضلو معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، رسول سعدی دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، ولی‌اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار و جمعی از مدیران و فعالان این صنعت برگزار شد. علیرضا ناصرپور عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در این نشست با اشاره به اینکه موارد مؤثری در بیستمین میز صنعت مطرح شد، گفت: به‌طور‌حتم برخی موارد مطرح‌شده در میز صنعت نیازمند پیگیری و تصمیم‌گیری از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار و مراجع ذی‌صلاح است. وی افزود: در حال حاضر هلدینگ‌ها باید ماده ۵۸ اساسنامه را رعایت کنند، اما در برخی موارد این ماده از سوی هلدینگ‌ها رعایت نمی‌شود و در عین حال، ناشر صورتجلسه برگزاری مجمع را برای تأیید ارائه می‌کند که در این وضعیت، سازمان بورس و اوراق بهادار آن را تأیید نکرده و به همین دلیل نماد ناشر بسته باقی می‌ماند. ناصرپور عنوان کرد: از سویی دیگر، نیاز مالی شدیدی که در عمده هلدینگ‌ها وجود دارد، مستقیم و یا غیرمستقیم مرتبط به صندوق‌های بازنشستگی است که نیاز مبرم به نقدینگی در شرایط خاص دارند.

متغیرهای تأثیرگذار بر بازار سرمایه، دغدغه شرکت‌های سرمایه‌گذاری
در ادامه رضا عیوضلو، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نیز بررسی مسائل و مشکلات صنایع کشور را از اهداف برگزاری میز صنعت در حوزه‌های مختلف، ذکر کرد و گفت: پس از برگزاری این جلسات، همکاران میز صنعت به‌صورت اجمالی گزارشی از مسائل اساسی و مشکلات صنایع تهیه کرده و به نهادهای ذی‌ربط برای رسیدگی به مشکلات آنان ارسال می‌کنند. رضا عیوضلو افزود: تاکنون گزارش‌های مدونی از حوزه‌های مربوط به صنایع مختلف تهیه شده و از مراجع مختلف پیگیری‌های لازم به‌منظور رفع مشکلات و مسائل مختلف صورت گرفته است.
وی در ادامه با اعلام اینکه مسائل به‌صورت اثربخش‌تر پیگیری می‌شود، افزود: خروجی سیاست‌گذار اقتصادی این است که ضمن تهیه متغیرهای اقتصادی اثرگذار بر فعالیت شرکت‌ها، منافع ذی‌نفعان به‌ویژه سهامداران را نیز بیش‌ازپیش مورد توجه قرار دهد. به گفته این مقام مسئول، انتظار می‌رود مسائل و مشکلات صنایع به سیاست‌گذاران اقتصادی منعکس و راهکارهای مربوط به آن ارائه و اجرا شود. ایشان تصریح کرد: تمام متغیرهای تأثیرگذار بر بازار سرمایه مسئله و دغدغه شرکت‌های سرمایه‌گذاری است، ازاین‌رو با همکاری کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، به مشکلات و مسائل و دریافت نقطه‌نظرهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری رسیدگی خواهد شد.

متغیرهای تأثیرگذار بر صنایع
وی تأکید کرد: بهتر است قبل از برگزاری میز صنعت متغیرهای تأثیرگذار در صنایع که دغدغه شرکت‌ها است از سوی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران دریافت و در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار گذاشته شود. معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از استقبال این سازمان درباره الزامات گزارشگری خبر داد و افزود: برگزاری جلسه با شرکت‌هایی که ایده در حوزه گزارشگری دارند بسیار مهم است و همکاران سازمان بورس و اوراق بهادار به‌خصوص در بخش ناشران از ایده‌های موجود در حوزه الزامات گزارشگری برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنند. به گفته این مقام مسئول، یک سری مشکلات اجرایی وجود دارد که به اداره ثبت شرکت‌ها برمی‌گردد که با ابلاغ قانون جهش تأمین مالی، مشکلات موجود رفع خواهد شد. وی تأکید کرد: به‌ نظر می‌رسد می‌توان برای نهادهای مالی تحتنظارت این امکان را فراهم کرد که بین سرمایه‌گذاران نهادی و نهادهای مالی تمایزی قائل شد.

آمادگی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران برای حل مسائل منطقی
در ادامه این نشست؛ رسول سعدی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران نیز با بیان اینکه گزارش‌های قابل‌توجه، جامع و کارشناسی‌شده در میزهای صنعت مطرح می‌شود، گفت: برگزاری جلسات میز صنعت نشان‌دهنده این است که سازمان بورس و اوراق بهادار نگاه کاملاً کارشناسی به مسائل صنعت دارد و در صورت وجود هر مشکلی، درصدد رفع آن است. وی عنوان کرد: کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران صدای مدیران شرکت‌ها را در حوزه‌های مختلف شنیده و آماده پیگیری مسائل و مشکلات منطقی، کارشناسی و اصولی آنان است. گفتنی است، در بیستمین میز صنعت، مدیران عامل شرکت‌ها به مسائل و مشکلات خود در صنعت سرمایه‌گذاری پرداختند. لازم به ذکر است؛ برگزاری میز صنایع و مکاتبه با نهادهای ذی‌صلاح برای رفع مشکلات صنایع، تهیه و تنظیم گزارش‌های ماهانه، تهیه گزارش‌های خاص، اقدامات لازم در ارتباط با ناشران اوراق بهادار، برگزاری جلسات درون‌سازمانی و دوره‌های آموزشی و تجلیل از ناشران برتر ازجمله مهم‌ترین اقدامات حوزه نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در نیمه نخست سال جاری به‌شمار می‌رود.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *