خانه روی خط خبر داخلی مردم با منابع مازاد خود وارد بورس شوند
مردم با منابع مازاد خود وارد بورس شوند

مردم با منابع مازاد خود وارد بورس شوند


مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران بیان کرد
مردم با منابع مازاد خود وارد بورس شوند

۹ فروردین

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران ضمن توصیه به مردم برای حضور غیرمستقیم در بازار سرمایه و خرید سهام از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تأکید کرد افرادی به‌طور مستقیم وارد بازار سرمایه شوند که دانش کافی دارند، زیرا سرمایه‌گذاری در بورس مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری یک امر تخصصی بوده و پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های خاصی دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صدای بورس، دکتر علی صحرائی دراین‌باره گفت: سرمایه‌گذاران باید در جریان سرمایه‌گذاری در بورس، نگاهی بلندمدت داشته باشند و از معاملات روزانه (Day Trading) و سرمایه‌گذاری «کوتاه‌مدت» به سرمایه‌گذاری «میان‌مدت» تغییر رویه دهند. دکتر صحرائی تصریح کرد: در حال حاضر، بازده حضور در بازار سرمایه بیشتر از متوسط سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری است به‌خصوص که سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به اقتصاد ملی و تشکیل سرمایه‌های ملی کمک می‌کند.
وی همچنین بر لزوم پیگیری اخبار از منابع رسمی تأکید کرد و افزود: آنچه بیش از هر چیز برای افراد با دانش ناکافی تهدید محسوب می‌شود، فضای مجازی است چراکه به پخش اخبار و شایعات نادرست می‌پردازد.
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران به لزوم حضور غیرمستقیم مردم در بورس تهران اشاره کرد و اظهار داشت: سرمایه‌گذاران بهتر است از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری کنند چراکه این صندوق‌ها علاوه بر تخصص، در مقیاس مدیریت، صرفه‌جویی دارند و بازار را نیز به‌خوبی می‌شناسند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای افرادی که سرمایه بسیاری دارند و فرصت حضور و رصد بازار را ندارند، مناسب است.
مدیرعامل بورس تهران خاطرنشان کرد: توصیه بسیار مهم دیگر این است که افراد با منابع مازاد خود وارد بازار شوند. فروش دارایی‌هایی همچون آپارتمان و خودروی شخصی با هدف سرمایه‌گذاری وجوه حاصل از آن در بازار سرمایه، اقدامی خطرناک است زیرا سرمایه‌گذاری در بورس ریسک‌های خاص خود را دارد و به همین دلیل بهتر است سرمایه‌گذاران با اتکا به منابع پس‌اندازی خود وارد بازار سرمایه شوند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *