خانه الفبای بورس معرفی کتاب معرفی کتاب : اوراق بهادار با درآمد ثابت (۵جلد)
معرفی کتاب : اوراق بهادار با درآمد ثابت (۵جلد)

معرفی کتاب : اوراق بهادار با درآمد ثابت (۵جلد)


کتاب«اوراق بهادار با درآمد ثابت» به نویسندگی “فرانک جی فبوزی” و” استیون وی. مان” در ۵ جلد و حمایت شرکت تأمین سرمایه امید ، انجمن مهندسی مالی ایران و ارزش‌آفرینان خلاق کاسپین در ۵ جلد منتشر شده است.

این کتاب مشتمل بر ۷۱ فصل بوده و نسخه اولیه آن در سال ۱۳۹۸ میلادی به چاپ رسیده و کتاب حاضر ، هشتمین ویرایش این اثر در سال ۲۰۱۲ میلادی منتشر شده است. این کتاب معرفی طیف وسیعی از محصولات با درآمد ثابت و راهبردهای مدیریت پرتفوی با درآمد ثابت را ارائه می‌دهد. هدف از این کتاب، بررسی جامع ابزارهای نوین برای تحلیل، ارزش‌گذاری و مدیریت ابزارهای درآمد ثابت است که برخی از آن به‌مثابه یک دایره المعارف اوراق بدهی نام می‌برند.

این کتاب را ازلحاظ پوشش موضوعی می‌توان به ۱۰ بخش کلی تقسیم کرد. بخش اول، شامل فصول ۱ تا ۸ ، پیش‌زمینه‌ای از اوراق بهادار با درآمد ثابت، شامل مرور انواع بازارها و ویژگی‌های اوراق، ریسک‌های مرتبط با آن، شاخص‌های بازار اوراق قرضه ، معاملات الکترونیک، قیمت‌گذاری اوراق قرضه و ریسک و ساختار نرخ بهره ارائه می‌دهد.

بخش دوم شامل فصول ۹ تا ۲۳ به معرفی جامع انواع اوراق بهادار دولتی و شرکتی می‌پردازد. بخش سوم، محصولات ضمانت شده ازجمله اوراق بهادار با پشتوانه رهنی و اوراق بهادار با پشتوانه کارت اعتباری را ارئه می‌کند که در فصول ۲۴ تا ۳۵ پوشش داده شده است.

ساختارهای زمانی نرخ‌های بهره، فصول ۳۶ تا ۳۹ کتاب است. بخش پنجم کتاب از فصول ۴۰ تا ۴۲ به انواع مدل‌های ارزش‌یابی اوراق قرضه می‌پردازد و ریسک اعتباری از فصول ۴۳ تا ۴۵ و مدل‌های ریسک چندعاملی در فصول ۴۶ الی ۴۸ ارائه شده است. فصول ۴۹ تا ۵۸ به‌طور گسترده مسئله مدیریت پرتفوی انواع اوراق قرضه را موردبررسی قرار می‌دهد. بخش نهم ابزارهای مشتقه و بخش پایانی ، مباحث ارزیابی عملکرد و تحلیل تخصیص بازده را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

نام کتاب : اوراق بهادار با درآمد ثابت (۵ جلد)

تالیف و گردآوری : فرانک جی فبوزی  استیون وی . مان

مترجمان : دکتر فریدون رهنمای رودپشتی، حبیب رضا حدادی، سید مهدی بهشتی نژاد، عبدالله دریابر، پیمان تاتائی، احسان عسگری فیروزجایی

ناشــر : انتشارات بورس وابسته به شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس

تیراژ : ۷۰۰ نسخه

نوبت چاپ : نخست

سال : ۱۳۹۸

قیمت : ۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال

 

 

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *