خانه روی خط خبر داخلی پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور در فرابورس ایران
پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور در فرابورس ایران

پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور در فرابورس ایران


مدیر نهادهای مالی شرکت فرابورس ایران خبر داد

پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور در فرابورس ایران

۱۹ مهرماه

مدیر نهادهای مالی فرابورس ایران از پذیره‌نویسی نخستین صندوق املاک و مستغلات در فرابورس ایران خبر داد و گفت: پذیره‌نویسی بخشی از واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری «املاک و مستغلات مدیریت ارزش مسکن» از ۱۹ مهرماه آغاز می‌شود و ده روز کاری مهلت دارد.
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس ایران، عارف علیقلی‌پور با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی کشوری ۳۰ میلیون واحد سرمایه‌گذاری عادی صندوق املاک و مستغلات را در نماد «ارزش مسکن» عرضه خواهد کرد، گفت: این صندوق ۲۷ شهریورماه سال جاری نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده که دوره فعالیت آن بعد از دریافت مجوز، ۵ سال در نظر گرفته شده است و با تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار نیز قابل تمدید است.
علیقلی‌پور ضمن معرفی صندوق سرمایه‌‎گذاری املاک و مستغلات به‌عنوان یک نهاد مالی که با هدف کسب سود به خرید و فروش املاک و مستغلات و مدیریت آن اقدام می‌کند، بیان کرد: بازدهی این صندوق برای سرمایه‌گذاران از دو محل توزیع عواید حاصل از اجاره‌داری و خرید و فروش املاک که به‌صورت سالانه بر اساس الزامات تقسیم سود، میان سرمایه‎گذاران صندوق که دارندگان واحدهای سرمایه‎گذاری هستند، توزیع خواهد شد. تفاوت ارزش روز املاک تحت مدیریت صندوق است که در قالب بازدهی سرمایه‌ای می‌تواند برای دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری محقق شود.
وی در خصوص جزئیات پذیره‌نویسی صندوق املاک و مستغلات ارزش مسکن که به روش قیمت ثابت در فرابورس ایران انجام خواهد شد، اعلام کرد: ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری این صندوق ۱۰ هزار ریال در نظر گرفته شده و حداقل تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل عرضه برای عموم مطابق با اساسنامه صندوق، ۳۰ میلیون واحد است.
مدیر نهادهای مالی فرابورس ایران در ادامه به معرفی ارکان این صندوق پرداخت و با اشاره به اینکه گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشور، رکن مدیریت صندوق را بر عهده دارد، افزود: شرکت تأمین سرمایه کاردان و شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی، متعهد پذیره‌نویسی بوده‌اند و بازارگردان نیز صندوق اختصاصی بازارگردانی ارزش‌آفرین صندوق بازنشستگی کشور است. همچنین مؤسسه حسابرسی هوشیار ممیز به‌عنوان حسابرس ایفای نقش خواهد کرد. علیقلی‌پور در خصوص زمان آغاز معاملات ثانویه صندوق ارزش مسکن نیز گفت: معاملات ثانویه واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق پس از اتمام عرضه و اخذ مجوز فعالیت صندوق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران، آغاز خواهد شد. فعالیت اصلی صندوق «ارزش مسکن»، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آن به خرید و تملک دارایی غیر‌منقول در حوزه سرمایه‌گذاری است.
همچنین اجاره دادن املاک و مستغلات در تملک، فروش دارایی‌های غیرمنقول موضوع سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های املاک و مستغلات و صندوق‌های زمین و ساختمان و سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار شرکت‌های ساختمانی پذیرفته‌شده در بورس از دیگر فعالیت‌های اصلی این صندوق به شمار می‌رود.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *