خانه روی خط خبر داخلی بورس تنها راه نجات اقتصاد ایران
بورس تنها راه نجات اقتصاد ایران

بورس تنها راه نجات اقتصاد ایران


وزیر اقتصاد در جلسه‌ای با حضور مسئولان و صاحب‌نظران بازار سرمایه مطرح کرد
بورس تنها راه نجات اقتصاد ایران

۶ اردیبهشت

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان برگزاری نشست «هم‌اندیشی با مسئولان و صاحب‌نظران بازار سرمایه»، با حمایت تمام‌قد از بورس از افزایش تعداد ابزارهای معاملاتی و عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند در جریان این نشست که صبح روز ششم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، تنها راه نجات اقتصاد را بازار سرمایه دانست و افزود: بورس انتخاب مردم بوده و با افزایش ابزارها و عرضه اولیه به این انتخاب پاسخ خواهیم داد.
وی ادامه داد: در حال حاضر، حمایت‌های بالاترین مقام اجرایی کشور یعنی رئیس‌جمهور را از بورس داریم و ازاین‌رو عرضه‌های اولیه باقدرت تا پایان سال ادامه خواهد یافت.
وی تأکید کرد حمایت دولت از بورس ادامه‌دار خواهد بود و مختص یک‌زمان کوتاه‌مدت نیست.
دژپسند افزود: هنگامی‌که از بورس استقبال می‌شود چرا باید مردم را بترسانیم و چرا از این فرصت استفاده نکنیم ضمن آنکه مطالعات نشان داده بورس طی ۷ ماه اخیر حباب ندارد.
دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود به پذیره‌نویسی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) شامل سه بانک ملت، تجارت و صادرات و دو بیمه البرز و اتکایی امین به ارزش ۵/۱۶ هزار میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: در پی تشکیل ستاد تسهیل پذیرش سهام شرکت‌ها، همه متولیان برای واگذاری زیرمجموعه‌ها اعلام آمادگی کردند و جلسات هیئت پذیرش هم بیشتر شده به‌طوری‌که تقریباً هیچ شرکتی در صف پذیرش نیست علاوه بر این ‌یکی از پیشنهاد‌ها برای پاسخ به نیاز طرف تقاضا، اعمال افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم است که این روش در اولویت قرار گرفته است.
وی با اشاره به طرح این پرسش که آیا زیرساخت‌های بورس اجازه ورود این حجم از سرمایه را می‌دهد گفت: باید برخی محدودیت‌ها را برداریم و تا پایان سال بورس هوشمند راه‌اندازی کنیم. دلیلی ندارد برای تأمین سرمایه ثابت و سرمایه در گردش بنگاه‌های بزرگ از منابع بانکی استفاده کنیم؛ زیرا ظرفیت تأمین این منابع در بازار سرمایه وجود دارد.
وی ادامه داد:​ وقتی ارزش معاملات بازاری یک روز می‌تواند ۱۵ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان باشد باید به این بازار با چشم دیگری نگاه کرد، زیرا از کوچ نقدینگی به بازار‌های دیگر جلوگیری می‌کند.
دژپسند گفت: به‌عنوان وزیر اقتصاد، دلسوز مردم و خادم کشور می‌گویم باید چاره‌اندیشی کنیم تا به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه قابلیت دهیم، زیرا این بازار نشان داد قابلیت بالایی دارد بنابراین باید برای استفاده از این قابلیت‌ها از برنامه‌ریزی‌ها و ابزار‌های جدید استفاده کنیم که در صورت این اقدام، نقدینگی ارزش و اثر مفید در بازار می‌گذارد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *