خانه معرفی فعالان بازار سرمایه برگزاری همایش ابزارهای تأمین مالی و پذیرش شرکت‌ها
برگزاری همایش ابزارهای تأمین مالی و پذیرش شرکت‌ها

برگزاری همایش ابزارهای تأمین مالی و پذیرش شرکت‌ها


سمینار معرفی ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه ایران با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان، تالار منطقه‌ای همدان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۱۳۹۸ در سالن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد.
در روز اول این همایش، کارگاه آموزشی آشنایی با انواع روش‌های تأمین مالی در محل اتاق بازرگانی استان تشکیل و شرکت‌کنندگان در این کارگاه که عمدتا فعالان اقتصادی استان و صاحبان کسب‌وکار بودند با مباحث بازار سرمایه و انواع روش‌های تأمین مالی از طریق این بازار آشنا و سپس جلسات تخصصی با صاحبان کسب‌وکار به‌منظور بررسی شرایط و ویژگی‌های مالی هر یک از آن‌ها مطابق اظهارات اولیه به‌منظور تشریح روش بهینه تأمین مالی مختص کسب‌وکار صورت گرفت.

در ابتدای این همایش مسعود عبدالملکی مسئول آموزش و دبیرخانه کمیسیون‌های تخصصی اتاق همدان با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با محوریت بورس و فرابورس به‌عنوان منبع تأمین مالی برای شرکت‌ها در ماه‌های گذشته اظهار کرد: همایش استانی آشنایی با بورس و روش‌های تأمین مالی و پذیرش شرکت‌ها در بورس و فرابورس جهت آشنایی مدیران و کارشناسان مالی شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.
عبدالملکی افزود: تقویم آموزشی اتاق همدان در سال ۹۸ تدوین شده است و در صورت اعلام نیاز از طرف کمیسیون‌ها و اعضای اتاق نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام می‌شود.
در ادامه ،هادی خورشیدی مشاور امور بانکی اتاق همدان و رئیس کمیسیون بازار پول، تأمین مالی و سرمایه‌گذاری اتاق همدان به بیان گزارش عملکرد کمیسیون در دوره نهم پرداخت و خاطرنشان ساخت: اولویت کمیسیون حل و پیگیری مسائل مالی و سرمایه‌گذاری فعالین اقتصادی است.
خورشیدی افزود: عدم آشنایی سرمایه‌داران استان با نحوه سرمایه‌گذاری در بورس و تأمین مالی منجر به حضور کمرنگ فعالان اقتصادی استان در بورس شده است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با بورس و اوراق بهادار را در بهبود وضعیت اقتصادی استان تأثیرگذار بیان کرد.
سپس علی اسکندری مدیر بورس منطقه‌ای همدان بابیان اینکه بورس مکانیزمی جهت ارتباط بین سرمایه‌گذار و بنگاه‌های بزرگ است خاطرنشان کرد: جذب سرمایه در این حوزه رونق اقتصاد را به همراه خواهد داشت.
اسکندری در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با بورس گفت: آمیخته شدن مباحث تئوریک اقتصاد و عملکرد‌های اجرایی در این حوزه بیش‌ازپیش در رونق اقتصاد و سرمایه‌گذاری دارای نقش خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مباحث آموزشی بورس در دو سطح کلان و خرد بورس را پوشش ‌می‌دهد گفت: سطح خرد به توانمند‌سازی سطوح مختلف صنفی می‌پردازد و سطح کلان نیز به برقراری ارتباط با بنگاه‌های کلان متمرکز است.
در ادامه، نمایندگان شرکت تأمین سرمایه امید به معرفی ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه ایران پرداختند.
بعد از برگزاری این همایش در ادامه و با استناد به توضیحات ارائه شده توسط صاحبان مشاغل حاضر در این همایش، شرکت‌های با پتانسیل بالا و حائز شرایط تأمین مالی، شناسایی و به‌واسطه هماهنگی بورس منطقه‌ای همدان با صاحبان سهام این شرکت‌ها، مقرر شد طی زمانی هماهنگ بازدید حضوری از چند شرکت انجام و مقدمات تأمین مالی برای آن‌ها از طریق بازار سرمایه فراهم شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

از این رو عصر روز اول به بازدید از شرکت فولاد ویان واقع در ۲۵ کیلومتری جاده همدان – کبودرآهنگ اختصاص یافت.

طی جلسه بازدید از شرکت یادشده، اسکندری رئیس بورس منطقه‌ای همدان ضمن برشمردن ویژگی‌های متمایز این شرکت نسبت به شرکت‌های فولادی فعال در بورس ابراز امیدواری کرد که به‌واسطه حضور تأمین سرمایه امید در استان و همچنین تشکیل جلسه با صاحبان سهام این شرکت بتوان زمینه گسترش و توسعه شرکت فولاد ویان در بازار سرمایه از طریق پذیرش در بورس را فراهم نمود.

همچنین در جلسه بازدید از شرکت فولاد ویان که با حضور مدیرعامل، معاونت خدمات مالی، مدیر خدمات مشاوره تأمین مالی شرکت تأمین سرمایه امید، مدیر کارخانه فولاد ویان، نماینده صاحبان سهام و رئیس بورس منطقه‌ای همدان برگزار شد مقررشد هماهنگی لازم با ارکان راهبری شرکت مذکور در تهران انجام و مقدمات طرح موضوع پذیرش شرکت در بورس صورت پذیرد.
در روز دوم به بازدید از شرکت‌ تولید بتون بریس واقع در جاده همدان ملایر و شرکت هگمتان دارو و شرکت کارتن شانه سبز واقع در تویسرکان اختصاص یافت و طی بازدید‌های انجام‌شده از شرکت‌های مذکور مقرر شد با توجه به وجود شرایط اولیه اقدامات آتی جهت بهره‌مندی شرکت‌های یادشده از فضای تأمین مالی در بورس و فرابورس توسط شرکت تأمین سرمایه امید و با هماهنگی بورس منطقه‌ای همدان و شبکه کارگزاری‌های این استان صورت پذیرد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *