خانه الفبای بورس بورسینما نگاهی به فیلم های سینمایی دنیا با موضوع بازار سرمایه
نگاهی به فیلم های سینمایی دنیا با موضوع بازار سرمایه
0

نگاهی به فیلم های سینمایی دنیا با موضوع بازار سرمایه


شکی نیست که دنیای امروز با بحران‌های اقتصادی فراوانی مواجه است و هر کس می‌کوشد تا با ارائه پیشنهاداتی بتواند راهکار و گشایشی برای رهایی از مشکلات اقتصادی بیابد. دنیای سینما نیز از این معضل جهانی و هیولای اقتصادی به سادگی عبور نکرده و با ساخت فیلمهایی با موضوعات مرتبط با اقتصاد جهانی چالش‌هایی را به تصویر کشیده و جیب خود را نیز بی نصیب نگذاشته است! البته تماشای فیلم‌های سینمایی راه بسیار خوبی برای آموختن است. چه این داستان‌ها واقعی باشند یا تخیلی به هر جهت بیننده را به یک درک عمیق و آسان از بسیاری موضوعات می‌رسانند. در اصل هر فیلمی به شما نشان می‌دهد که برخی افراد قبل از شما به چه کارهایی پرداخته‌اند و تجربیاتی کسب کرده‌اند که می‌تواند الهام‌بخش یا راه‌گشای شما در بسیاری از امور باشد. اگر به‌عنوان یک سرمایه‌گذار یا معامله‌گر در بازار سرمایه به دنبال چند فیلم برتر سینمایی می‌گردید که بتوانید از آن‌ها درس بگیرید مسیر درستی را انتخاب کرده‌اید.

در این بخش فیلم‌های برتر تاریخ سینما که هر بورس باز باید ببیند را به شما معرفی می‌کنیم و می‌گوییم که از هرکدام می‌توان چه درسی آموخت. در هر قسمت از بورسینما به معرفی یک فیلم می‌پردازیم.

 

در جستجوی خوشبختی The Pursuit of Happyness

فیلم «در جستجوی خوشبختی»، بر پایه زندگی واقعی «کریس گاردنر» کارآفرین و میلیاردر آمریکایی است. این فیلم یک دوره تقریباً یک‌ساله از زندگی او را در اوایل دهه ۱۹۸۰ به تصویر می‌کشد. این فیلم که برگرفته از کتاب پرفروش «در جستجوی خوشبختی» و نوشته خود او است، نشان می‌دهد که با تحمل سختی‌ها و مشقت‌های فراوان، می‌توان به موفقیت دست پیدا کرد.
داستان فیلم، درباره مردی به نام کریس با بازی درخشان «ویل اسمیت» است که در زمینه‌ شغلی با مشکلات فراوانی مواجه شده و نمی‌تواند کالاهایی را که برای امرارمعاش به فروش آن‌ها نیاز دارد، بفروشد. ازاین‌رو، خانه‌اش، همسرش و تمام داروندارش را از دست می‌دهد و تبدیل به یک بی‌خانمان فقیر می‌شود که باید زندگی پسر کوچکش را نیز تأمین کند.
این موضوع باعث می‌شود او درس مهمی بیاموزد و مراحلی را طی کند تا تبدیل به آن مردی شود که همیشه دلش می‌خواسته است. او هم‌زمان با گذراندن ۶ ماه دوره‌ کارآموزی بدون حقوق به‌عنوان کارگزار بورس همچنان به فروش اسکنرهای تراکم استخوان ادامه می‌دهد؛ اما در انتها با وجود تمام موانع و مخالفانش تبدیل به یک کارگزار موفق در بورس نیویورک می‌شود.

تماشای این فیلم چه در بر دارد؟
پیام اصلی فیلم در ابتدا مبارزه برای زندگی و حفظ خانواده، مدیریت هزینه‌ها و منبع مالی بسیار محدود و همچنین پشتکار و تلاش فراوان برای موفقیت است. شخصیت اصلی داستان، یعنی «کریس گاردنر» نه‌ تنها تسلیم شرایط سخت زندگی و مسائل محیطی پیرامون خود نمی‌شود، بلکه با تکیه‌ بر قدرت اراده و شجاعت می‌تواند بر مشکلات غلبه کند. این فیلم شاید تنها فیلمی نباشد که در ژانر موفقیت یا سبک‌های مشابه ساخته شده است، اما روایت داستان فیلم کاملاً منحصر به‌ فرد است. شخصیت اصلی فیلم، از همان ابتدا تا انتها در حال دویدن، تلاش کردن و شکست خوردن است. در نهایت نیز کارگردان، ماحصل این تلاش‌ها و دوندگی‌ها را با نوشتن چند خط از شرایط کنونی زندگی کریس گاردنر در انتهای فیلم نشان می‌دهد.
«در جستجوی خوشبختی» با به نمایش گذاشتن شخصیت «کریس گاردنر» می‌تواند الهام‌بخش بسیار خوبی برای هر کدام از ما باشد. صبر و حوصله‌ای که وارد شدن به بازار سرمایه نیازمند آن است، به کار بستن نهایت تلاش و پشتکار در کسب‌ و کار، نا امید نشدن از شکست‌های پیشرو، حرکت بدون وقفه به سمت موفقیت و تمرکز بر هدف از نکات آموزنده‌ این فیلم است. پیشنهاد می‌شود تماشای این فیلم اثرگذار را از دست ندهید. «ویل اسمیت» برای نقش‌آفرینی در این فیلم، نامزد کسب جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است.

 

کارگردان: گابریل موچینو
نویسنده: استیون کانراد
تاریخ انتشار: ۱۵ دسامبر ۲۰۰۶
بازیگران: ویل اسمیت، جیدن اسمیت، تندی نیوتون، برایان هاو، جیمز کارن، دن کستلانتا
مدت‌ زمان: ۱۱۷ دقیقه
کشور: ایالات‌ متحده آمریکا
زبان : انگلیسی
هزینه فیلم: ۵۵ میلیون دلار
فروش گیشه: ۳۰۷ میلیون دلار

 

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *