خانه الفبای بورس بورسینما نگاهی به فیلم های سینمایی دنیا با موضوع بازار سرمایه
نگاهی به فیلم های سینمایی دنیا با موضوع بازار سرمایه

نگاهی به فیلم های سینمایی دنیا با موضوع بازار سرمایه


 Bitcoin: The End of Money as We Know It 

محصول ۲۰۱۵

داستان بیت کوین از سال ۲۰۰۸ تا کنون یکی از پرطرفدارترین موضوعاتی است که سرمایه گذاران زیادی را از سراسر دنیا کنجکاو کرده است. کمتر کسی را می‌توان یافت که به دنبال چگونگی ساختار و تعاریف بیت کوین نباشد. همین ارز دیجیتال مشهور به دلیل تغییرات زیاد قیمت، تبدیل شدن به بازاری برای سرمایه‌گذاری و سقوط‌های ناگهانی قیمت مدت‌هاست در صدر اخبار قرار گرفته‌است. جذابیت‌های خاص این بازار و گاهاً رشد نجومی قیمت عده زیادی را به سرمایه‌گذاری در این بازار ترغیب می‌کند. اما هر سرمایه‌گذار آگاهی می‌بایست ابتدا بداند ارز دیجیتال چیست و چه کاربردهایی در روند تبادلات روزانه دارد. همچنین میزان ریسک پذیری خود را سنجیده و با دانش کامل از فرایند تحلیل و معامله گری در بازار این ارز وارد شود.

حالا پای ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک‌چین به سینما و تلویزیون هم باز شده و بسیاری از فیلم‌سازان در پی روایت داستان رمزارزها و بلاکچین از زبان خود هستند. در این شماره از بورسینما قصد داریم به یکی از موفق‌ترین و کامل‌ترین مستندهایی بپردازیم که در این حوزه ساخته شده‌است.

“بیت کوین؛ پایان پولی که می‌شناسیم” یکی از مشهوترین مستندها در ارتباط با بیت‌کوین است. داستان این مستند اختراع تکنولوژی بلاک‌چین یا زنجیره بلوکی و پروتکل بیت‌کوین، که توسط فرد یا گروه ناشناسی با نام ساتوشی ناکاموتو را بیان می‌کند. این مستند به زیبایی به بررسی تاریخچه پول و الگوهای نوآورانه در فن‌آوری می‌پردازد و توضیح می‌دهد که این رقیب قدرتمند و بحث برانگیز سیستم‌های بانکی سنتی و پول فعلی چگونه کار می‌کند. کارگردان استرالیایی این مستند “تورستن هافمن” و گروه مستندسازیش با نگاهی دقیق به بیت کوین، اثرات مهم آن روی نظام‌های بانکی فعلی را بازگو کرده و سعی دارند نشان دهند که چگونه این پول دیجیتال باعث زیر سوال بردن سیستم های پولی رایج می شود.

سرمایه‌گذاران از تماشای این مستند چه می‌آموزند؟

در این مستند ۶۰ دقیقه‌ای چندین مصاحبه با افراد متخصص این موضوع از جمله «ویتالیک بوترین» نابغه جوان “اتریوم”، «راجر ور» خالق “بیت‌کوین‌کش” و همچنین پیشگامان تأثیرگذار بسیاری در استارتاپ‌های مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین و پروژه‌های رمزارزی وجود دارد که مناسب تماشاگرانی است که قصد دارند با مفهوم سرمایه‌گذاری در رمزارزها و نحوه انجام مبادلات پول، ایجاد روش‌های نوین برای پرداخت‌ها و برداشت‌ها و سوءاستفاده‌های احتمالی از روش‌های الکترونیکی مبادله پول آشنا شوند. با توجه به تغییرات بسیار سریع در حوزه ارزهای دیجیتال از ۲۰۱۵ تا کنون، با این حال تماشای این مستند تاثیرگذار خالی از لطف نیست. این فیلم توانست در جشنواره فیلم آمستردام برنده جایزه ویژه هیئت داوران و همچنین در جشنواره فیلم لاس وگاس برنده جایزه بهترین مستند بین‌المللی شود.

کارگردانان : تورستن هافمن، مایکل واچولونیس

نویسنده: تورستن هافمن

تاریخ انتشار: ۱۳ جولای ۲۰۱۵

بازیگران: جان بارت، آندریاس م. آنتونوپولوس، جفری تاکر، مت میلر، نائومی بروکول، راجر ور

مدت زمان: ۶۰ دقیقه

کشور: استرالیا، کانادا، امریکا، انگلستان

 زبان: انگلیسی

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *