خانه روی خط خبر داخلی مروری بر عملکرد یک‌ساله تالارهای مناطق
مروری بر عملکرد یک‌ساله تالارهای مناطق

مروری بر عملکرد یک‌ساله تالارهای مناطق


مدیر اداره تالارهای مناطق بورس اوراق بهادار تهران خبر داد

مروری بر عملکرد یک‌ساله تالارهای مناطق

۱ خرداد

۲۲ تالار منطقه‌ای بورس اوراق بهادار تهران در راستای تحقق ماده ۹۵ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در کشور افتتاح و راه‌اندازی شده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران، دکتر کیوان شیخی، مدیر اداره تالارهای مناطق بورس تهران با بیان مطلب فوق گفت: ارزش کل معاملات اوراق بهادار در سال ۱۳۹۹ در ۲۲ تالار منطقه‌ای بورس جمعاً بالغ بر ۲۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است. وی به نظارت بورس تهران بر شعب و دفاتر کارگزاری‌ها در استان‌ها اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۹۹، حدود ۵۰۰ مورد بازرسی از شعب و دفاتر استانی شرکت‌های کارگزاری و بیش از ۳۴۲ مورد بازدید از شعب کارگزاری و یا شعب استانی شرکت‌های سبدگردان جهت اعطای مجوز فعالیت توسط تالارهای منطقه‌ای انجام شده است. شیخی خاطرنشان کرد: فراهم کردن امکان دسترسی سراسر شهروندان در همه استان‌های کشور به بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار، اطلاع‌رسانی و گسترش فرهنگ سهامداری از مهم‌ترین اهداف فعالیت این تالارها است.
مدیر اداره تالارهای مناطق بر نقش این تالارها در توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری در سراسر کشور تأکید کرد و اظهار داشت: به‌منظور ارتقای فرهنگ سهامداری و آشنایی مردم با فرآیند سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار، دوره‌های آموزشی و وبینارهای تخصصی کوتاه‌مدت و بلند‌مدت متعددی برگزار شده است. در سال ۱۳۹۹، فعالیت‌های آموزشی این تالارها بالغ بر ۱۴۶ هزار نفر ساعت بوده است.
همچنین، ایجاد کدهای معاملاتی جدید در استان‌ها نشان از فراهم شدن زمینه آشنایی این تعداد افراد با بازار سرمایه و علاقه‌مندی آن‌ها به سرمایه‌گذاری در بورس دارد.
وی در پایان به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اشاره و تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹، در راستای اجرای آیین‌نامه آزاد‌سازی سهام عدالت در زمینه پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بورس به‌منظور فراهم شدن امکان معاملات سهام این شرکت‌ها، تعداد ۲۵ شرکت سرمایه‌گذاری استانی در بورس پذیرش شده است.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *