خانه معرفی فعالان بازار سرمایه معرفی تالار بورس منطقه‌ای هرمزگان
معرفی تالار بورس منطقه‌ای هرمزگان

معرفی تالار بورس منطقه‌ای هرمزگان


تالار بورس منطقه‌ای هرمزگان، به‌عنوان بیست و یکمین بورس منطقه‌ای در ۲۲ دی‌ماه ۱۳۸۴ افتتاح گردید و کار خود را از اواسط بهمن‌ماه همان سال آغاز نمود. تعداد ۴۰ کارگزاری در استان هرمزگان (به‌جز منطقه کیش) فعال می‌باشند، از این تعداد ۲ کارگزاری مفید و سرمایه‌گذاری ملی به‌عنوان تالار اختصاصی و ۸ کارگزاری آگاه، مهر اقتصاد ایرانیان، بانک کشاورزی، اقتصاد بیدار، مبین سرمایه، ایساتیس پویا، حافظ و فارابی به‌عنوان شعب فعالیت دارند.
همچنین کارگزاری‌های نهایت‌نگر، آتیه، آگاه و سرمایه‌گذاری ملی قشم به‌عنوان دفتر پذیرش و مابقی ازجمله کارگزاری‌های بانک پارسیان، بانک آینده، بانک رفاه، بانک سپه، بانک شهر، بانک صادرات، سهم آشنا و بانک کارآفرین نمایندگی بانک‌های مختلف می‌باشند. شرکت‌های بورسی و فرابورسی استان (به‌جز منطقه کیش) نیز شامل شرکت‌های: پالایش نفت بندرعباس، خدمات دریایی تاید واتر خاورمیانه، سیمان هرمزگان، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه جنوب کیش، پالایش نفت لاوان و شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت هستند.

ارزش معاملات تالار بورس هرمزگان
در تالار بورس بندرعباس از ابتدای تأسیس تا پایان سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۶ میلیارد سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۱۰۱ هزار و ۵۸ میلیارد ریال معامله شده است که از این میزان، ۴۶ هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال یعنی، معادل ۴۶ درصد را خرید سهام و ۵۴ درصد دیگر به ارزش ۵۴ هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال را فروش سهام به خود اختصاص داده است. از ابتدای تأسیس تالار بورس بندرعباس تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۰، تعداد ۸۱۲ هزار و ۷۹۰ کد معاملاتی جدید صادر گردیده است.
همچنین در این مدت تعداد ۲۲ هزار و ۶۴۷ نفر، معادل ۱۱۴ هزار و ۲۳۹ نفرساعت در انواع مختلف دوره‌های آموزشی، بازدیدها، همایش‌ها و سمینارهای تخصصی، آموزش دیده‌اند. از مهم‌ترین همایش‌های برگزار‌شده می‌توان به همایش «روش‌های نوین تأمین سرمایه بنگاه‌های اقتصادی» با حضور مدیران، کارشناسان و فعالان اقتصادی استان، سمینار تخصصی «نقش بازار سرمایه و ابزارهای نوین در تأمین مالی بنگاه‌ها و شرکت‌ها» با حضور مدیران و بنگاه‌های اقتصادی استان، همایش‌های مختلف در دانشگاه‌ها و بانک‌های استان و همایش «آشنایی با بورس اوراق بهادار» ویژه مدیران عامل شرکت‌های تعاونی روستایی سراسر استان اشاره کرد. از ابتدای تأسیس تاکنون، بیش از ۱۴ هزار فعالیت حقوقی در جهت رفع مشکلات سهامداران صورت گرفته است. فعالیت‌های مستمر نظارت، بازرسی و فناوری اطلاعات نیز ازجمله فعالیت‌های تالار بورس هرمزگان در این مدت می‌باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *