خانه معرفی فعالان بازار سرمایه معرفی تالار منطقه‌ای استان گیلان
معرفی تالار منطقه‌ای استان گیلان

معرفی تالار منطقه‌ای استان گیلان


بورس منطقه‌ای گیلان با توجه به گسترش فیزیکی بازار سرمایه و با هدف افزایش دسترسی عموم مردم استان گیلان به این بازار، تمرکززدایی و کمک به گسترش فرهنگ سهامداری، در ۱۹ آبان‌ماه ۱۳۸۳ به‌عنوان هفتمین تالار منطقه‌ای در کشور افتتاح گردید.
بورس منطقه‌ای گیلان در شروع فعالیت خود در سال ۱۳۸۳ با تعداد هفت دفتر کارگزاری به سهامداران ارائه خدمت نموده که این تعداد در حال حاضر بالغ بر ۵۰ شعبه کارگزاری (اعم از دفتر پذیرش، تالار اختصاصی و …) توسعه یافته است.
فراهم نمودن امکان دسترسی عموم شهروندان به بازار سرمایه، اطلاع‌رسانی و گسترش فرهنگ سهامداری در منطقه و نظارت بر فعالیت نهادهای مالی، از مهم‌ترین اهداف اصلی این تالار است که از ابتدای افتتاح تا پایان سال ۱۴۰۱ به منظور آشنایی عموم مردم استان گیلان با بازار سرمایه جمعاً بالغ بر ۹۸ هزار نفرساعت، برنامه آموزشی در تالار منطقه‌ای گیلان به‌صورت حضوری برگزار گردیده است.
ارزش معاملات انجام‌شده در تالار منطقه‌ای گیلان در سال گذشته، بالغ بر ۳۸۷ هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال بوده است که در بین تالارهای مناطق کشور در جایگاه اول قرار گرفته است و اکنون بیش از ۷۰ درصد از جمعیت استان گیلان نیز دارای کد معاملاتی می‌باشند.
در حال حاضر ۱۳ شرکت از این استان در بورس تهران و فرابورس ایران پذیرفته شده‌اند که عبارتند از: شرکت‌های پارس خزر، لامپ پارس شهاب، گروه دارویی سبحان، سیمان خزر، کشتیرانی دریای خزر، شیر پاستوریزه پگاه گیلان، توسعه برق گیلان، سپید ماکیان و سرمایه‌گذاری استان گیلان که سهام آنها در این بازارها مورد معامله قرار می‌گیرد.
همچنین قابل ذکر است، از ابتدای افتتاحیه تا پایان سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۰۰ مورد بازرسی و حدود ۱۵۰ مورد بازدید از شرایط دفاتر کارگزاری‌ها در تالار منطقه‌ای گیلان جهت اطمینان از رعایت دستورالعمل‌های وضع‌شده در راستای صرفه و صلاح سهامدار انجام شده است.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *