خانه روی خط خبر داخلی برنامه‌های وزارت اقتصاد در حوزه بازار سرمایه طی سال ۱۳۹۹
برنامه‌های وزارت اقتصاد در حوزه بازار سرمایه طی سال ۱۳۹۹

برنامه‌های وزارت اقتصاد در حوزه بازار سرمایه طی سال ۱۳۹۹


وزیر امور اقتصادی و دارایی تشریح کرد
برنامه‌های وزارت اقتصاد در حوزه بازار سرمایه طی سال ۱۳۹۹

۵ فروردین

در سال ۱۳۹۸ در جهت عمق بخشیدن به بازار سرمایه، اقدامات خوبی همچون افزایش سرمایه بنگاه‌ها و عرضه اولیه سهام صورت گرفت و لازم است در سال ۱۳۹۹ نیز که «جهش تولید» نامیده شده است، این اقدامات به‌صورت چندجانبه تداوم یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان تشریح برنامه‌های این وزارتخانه در سال ۱۳۹۹، ضمن بیان این مطلب افزود: سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری، سال «جهش تولید» نامیده شده است؛ با توجه به این امر، لازم است نیازمندی‌های تولید را از طریق بازار سرمایه و بازار پول تأمین کنیم تا جهش تولید، دچار مشکل نشود.
وی افزود: مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر نام‌گذاری سال را به موضوعات اقتصادی به‌ویژه بحث تولید اختصاص داده‌اند که بحمدالله با تلاش‌های انجام‌شده، تاکنون نتایج خوبی هم نصیب کشور شده است.
دژپسند با تأکید بر اینکه یکی از برنامه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۳۹۹ به حداقل رساندن شرکت‌داری در بخش دولتی است، گفت: این برنامه راهکاری برای ارتقای کارایی و تسریع در جهش تولید در سال ۱۳۹۹ است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: در جریان تأمین اهداف مربوط به طرح تأمین مالی صنایع صادرات محور، ازجمله صنایع نفت و گاز و صنایع معدنی، باید در سال ۹۹ اقتصاد کشور به سمت تأمین سرمایه از طریق بازار سرمایه برود، خاطرنشان کرد: یکی از شیوه‌های مؤثر تأمین منابع صنایع نفت و گاز و صنایع معدنی، پذیره‌نویسی و فروش اوراق و اوراق قابل‌تبدیل به سهام است، بدین معنی که وقت سررسید اوراق، فرد خریدار بجای فروش آن، می‌تواند سهامدار شرکت موردنظر شود؛ این موضوع در خصوص صنایع نفت و گاز به دلیل صادرات محور بودن آن‌ها برای خریداران اوراق، بسیار جذاب است.
دژپسند افزود: رونق تولید و جهش تولید از سه رکن تشکیل شده است؛ حاکمیت، فعالان اقتصادی و مردم. در این ساختار، «حاکمیت» از طریق روان‌سازی و پشتیبانی فعالیت‌ها نقش خود را ایفا می‌کند و «فعالان اقتصادی» نیز با استفاده از مدرن‌سازی فعالیت‌ها، بهبود کیفیت کالاها و متناسب‌سازی قیمت‌ها به وظیفه خود عمل می‌کنند. همچنین «مردم» به‌عنوان رکن اساسی این ساختار با مصرف و جایگزین کردن کالای داخلی با کالاهای خارجی در اجرایی شدن این امر نقش دارند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *